قم صاحب آرامستان جدید می شود

ساخت آرامستان جدید قم در نزدیک جمکران امروز به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،در جلسه عصر امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نیاز شهر قم به آرامستان جدید در افق ۱۴۵۰ مورد توجه قرار گرفت که پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، احداث آرامستان جدید در ضلع جنوب شرقی قم و در نزدیکی جمکران به مساحت ۱۴۷ هکتار با ۱۲ رای موافق و هفت رای مخالف به تصویب رسید.

سقاییان نژاد شهردار قم با بیان اینکه ظرفیت آرامستان بهشت معصومه (س) تا چند سال آینده به اتمام می‌رسد افزود: با توجه به نیاز منطقه، ۹۰ هکتار از آرامستان ۱۴۷ هکتاری جدید به فضای سبز اختصاص خواهد یافت.

اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین با الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن شامل سازه، شوارع و فضای سبز موافقت کردند.

این طرح با ۱۸ رای موافق و یک رای ممتنع به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه همچنین ساخت ۱۰ طرح کوچک در زمینه‌های مختلف مانند؛ ساخت ترمینال پسته، ایجاد کارگاه‌های اقتصادی با رای اکثریت به تصویب رسید.

اجرای سند راهبردی تحول اجتماعی فرهنگی استان قم نیز از دیگر طرح‌هایی بود که به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در این جلسه گفت: این طرح پس از بیان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ۹۷ طراحی شده که شامل پنج برنامه عملیاتی است.

او افزود: در این سند وظایف و تکالیف همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشخص شده و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار