استاندار هرمزگان گفت: هزار و ۸۴ واحد مسکن مهر تا پایان خردادماه سال جاری در استان آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: ۲۵۶۴ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری در استان به بهره برداری می‌رسد.

همتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان با اشاره به پیگیری تکمیل واحد‌های باقی مانده تعاونی‌های مسکن مهر، افزود: ۱۰۸۴ واحد تا پایان خرداد، ۱۰۴۸ واحد تا هفته دولت و ۴۳۲ واحد نیز تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد.

او گفت: ۱۸۸۴ واحد مربوط به تعاونی‌های مسکن مهر در هرمزگان نیز دارای پرونده حقوقی در دادگستری هستند که برای رفع مشکل این تعاونی ها، جلسه‌ای با رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود تا به سرعت به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی و مشکلات این واحد‌ها رفع شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به طرح اقدام ملی ساخت مسکن در هرمزگان افزود: در مرحله اول این طرح، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده است و هم اکنون در مرحله دوم باید افرادی که ثبت نام کرده‌اند به سرعت روند تکمیل پرونده خود را انجام دهند تا بتوانیم پیگیری بعدی و مراحل ساخت و ساز این واحد‌ها را انجام دهیم.

همتی با اشاره به بررسی مشکلات مربوط به زمین‌های منطقه شهید چمران بندرعباس و تعاونی مسکن کارکنان نیروی دریایی ارتش در این منطقه، گفت: تصمیم گرفته شد تا انتقال سند این اراضی از اداره کل راه و شهرسازی به نیروی دریایی انجام شود که مجوز آن اخذ شده است.

او افزود: شرکت‌های آب و برق نیز باید سریعاعملیات آبرسانی و برق رسانی به این منطقه را طی مدت پنج ماه انجام دهند.

استاندار هرمزگان گفت: تعاونی مسکن نیروی دریایی نیز سریعا نسبت به اخذ پروانه شهرداری اقدام کند تا بتوانیم تسهیلات بانکی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن به این تعاونی اختصاص دهیم.

همتی افزود: در اراضی این منطقه ظرفیت احداث چهار هزار واحد مسکونی وجود دارد که از تعاونی مسکن نیروی دریایی ارتش می‌خواهیم تا بیشتر فعال باشد و بتوانیم عملیات ایجاد زیرساخت و احداث واحد‌های مسکونی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.