چرا آمار ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی در حال افزایش است؟

رئیس گروه بیمار‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، آمار‌ مبتلایان به ویروس کرونا در کل استان آذربایجان شرقی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خیاط زاده رئیس گروه بیمار‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در کل استان در حال افزایش است، گفت: بیشتر افراد شناسایی شده دارای علائم متوسط و خفیف و افراد دارای تماس نزدیک با مبتلایان بوده‌اند.

او افزود: تا زمانی که محدودیت‌ها برقرار بود وضعیت مطلوبی داشتیم، اما از زمانی که محدودیت‌ها برداشته شد آمار‌ها روز به روز در حال افزایش است.

او با بیان اینکه در استان ما عادی سازی رواج شده است، گفت: متاسفانه مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. حتی در برخی شهرستان ها شاهد برپایی مراسم عروسی یا ختم نیز بوده ایم.

او افزود: متاسفانه مردم استان پاسخگوی کارشناسان بهداشت در سامانه ۴۰۳۰ برای شناسایی و غربالگری نیستند.


بیشتر بخوانید: احتمال شیوع دوباره کرونا در آذربایجان شرقی


خیاط زاده گفت: بیماران که با علائم خفیف به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند معمولا قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: تصور مردم مبنی بر اینکه کودکان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند کاملا اشتباه هست چرا که کودکان هم می‌توانند ناقل بیماری باشند و هم خود به این بیماری مبتلا شوند.

خیاط زاده با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با بسیج تمام امکانات در صحنه حضور یافته است گفت: افزایش ظرفیت غربالگری و نمونه گیری‌ها در سطح استان، آزمایش و داروی رایگان، به کارگیری تمام تجهیزات بیمارستانی، ایجاد نقاهتگاه بیمارستانی، ایجاد سامانه ۴۰۳۰، استفاده از مراقبین سلامت و بهورزان و تعامل و هم افزایی با سایر سازمان‌ها گوشه از فعالیت‌های این سازمان در ایام کرونایی می باشد.

خیاط زاده از هم استانی‌های عزیز خواست ماسک بزنند و در محیط اجتماعی بی‌مورد حاضر نشوند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با ماندن در خانه به کاهش این بیماری کمک کنند.

او گفت: عادی‌سازی شرایط جامعه به ‌معنی پایان کرونا نیست و خطر همچنان باقیست.

خیاط زاده بیان داشت:اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند وضعیت در روز‌های آینده بحرانی خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۲۲:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام مردم لطف کنند بشینند خونه هاشون و اداره ها را طوری برنامه ریزی کنند که از کادر حداقل و شیفتی استفاده کنند تا مشکل تا حدی حل شود تا وقتی که خود ادارجات قانونهای خاص وضع نکنند مردم سخت بتوانند رعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۷:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من ساکن تبریز هستم و اخیرا مطلع شدم یکی از اقوام که واقعا مراعات میکردن و تعدادی از کارکنان شرکتی که شاغل هستن مبتلا به کرونا شده اند . نکته جالب این هست نتیجه اسکن منفی بوده و ۱۰ روز طول کشیده نتیجه تست اخذ شده از ایشون اعلام بشه و در این مدت چندین بار مجبور شدن برن دکتر .
الان از خانوادشون تست گرفتن و مجددا باید ۱۰ روز برا جواب صبر کنن . با این شرایط اعلام نتیجه تست اینکه آمار زیاد بشه تعجبی نداره
Brazil
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کرمان هم داره زیاد میشه