ساماندهی۲۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های روستایی استان سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز راه‌های روستایی استان برای کاهش تصادف و افزایش امنیت تردد ساماندهی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز روستایی شناسایی شده در استان سمنان جزو راه‌های پر تردد است و انتظار می‌رود به منظور کاهش تصادف‌ها در این راه‌ها دستگاه‌های مرتبط اهتمام ویژه داشته باشند.

او افزود: از مجموع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز روستایی، ۲ نقطه مربوط به روستا‌های شهرستان مهدیشهر، ۲ نقطه مربوط به روستا‌های شاهرود، ۲ نقطه مربوط به روستا‌های میامی، یک نقطه مربوط به هریک از شهرستان‌های سمنان، گرمسار و آرادان و بقیه نقاط حادثه خیز مربوط به روستا‌های دامغان است.

صمیمیان بیان کرد: بیشترین نقاط حادثه‌خیز روستایی در شهرستان دامغان مربوط به روستا‌های واقع در محور دامغان- جندق است و انتظار می‌رود رفع نقاط حادثه‌خیز در این مناطق تسریع شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان یادآور شد: بیش از ۳۰ روستا در محور دامغان- جندق قرار دارد و افزایش تردد به دلیل تعداد زیاد روستا‌ها در محور دامغان- جندق، احتمال تصادف را در این منطقه حادثه‌خیز بالا برده است.

او ادامه داد: براساس آخرین دستورالعمل‌ها، اعتبار لازم برای ساماندهی نقاط حادثه‌خیز روستایی باید از منابع اعتباری استانی تامین شود، اما میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط حاثه‌خیز زیاد است و اعتبار‌های استانی جوابگو نیست و برای تسریع در کار تخصیص اعتبارات ملی گره‌گشا است.

صمیمیان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط براساس اولویت‌هایی مانند میزان اعتبارات، میزان تردد و میزان تصادفات با تخصیص به موقع اعتبار در ساماندهی نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: دهیاران براساس بخشنامه ارسال شده از سوی معاونت عمران توسعه امور شهری و روستایی به صورت جدی و مستمر پیگیر رفع نقاط حادثه‌خیز از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.