سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان پلمب یک واحد نانوایی و یک سوپرمارکت به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی درگام دوم فاصله‌گذاری خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نجمه سیدآقامیری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان روز یکشنبه گفت:  ۲۰ واحد صنفی که هفته گذشته اخطار نهایی پلمب دریافت کرده بودند مورد بازرسی مجدد قرار گرفتند که ۱۸ واحد از این اماکن رفع نقص کرده و با انجام تمهیدات لازم مقررات بهداشتی را رعایت نمودند.

او به پلمب یک واحد نانوایی و یک سوپرمارکت به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی درگام دوم فاصله‌گذاری اشاره کرد و افزود: حداقل مدت پلمب در این مرحله ۴۸ ساعت است و در صورتی که متصدی پس از بازگشایی دوباره مسایل تذکر داده شده را رعایت نکند با مجازات‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت:پنج هزار بازرسی ویژه کنترل‌ها و آموزش‌های فاصله‌گذاری فیزیکی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز انجام شده است.

سیدآقامیری افزود: اجرای دقیق و سختگیرانه مقررات در سطح عمومی جامعه با دشواری های متعددی روبروست  و با وجود آموزش‌های فراگیر ارائه‌شده و تسهیل دسترسی با اقلام بهداشتی ، عده ای از متصدیان مراکز عرضه کننده موادغذایی حساس، تعهدی برای اجرای اصول اولیه و مهم مرحله دوم  فاصله‌گذاری در خود احساس نمی‌کنند.

او تصریح کرد: تیم‌های کارشناسان بهداشت محیط  پس از مراحل آموزشی و صدور اخطاریه‌های قانونی، اقدام به پلمب مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی متخلف می‌کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.