معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی درباره آخرین شرایط باشگاه های استقلال و پرسپولیس توضیحاتی داد.

ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه های خصوصی سازی در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین شرایط خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: بدهکار بودن مانع خصوصی شدن یک شرکت نمی‌شود. شرکت‌های کنونی پذیرفته شده نیز ممکن است بدهی داشته باشند و اینکه گفته می‌شود، چون ۲ شرکت بدهی دارند و نمی‌توانند خصوصی شوند، حرف دقیقی نیست.

کار مجموعه مرحوم ناصر حجازی درحال انجام است تا به استقلال برسد

او افزود: اقداماتی درحال انجام شدن است که وزارت ورزش و جوانان دارایی‌هایی را به استقلال و پرسپولیس بدهد. ۲ مجموعه به سرخابی‌ها داده شده و کار مجموعه مرحوم ناصر حجازی نیز درحال انجام است تا به باشگاه استقلال واگذار شود. احتمالا یک مجموعه ورزشی دیگر نیز به پرسپولیس داده خواهد شد تا افزایش سرمایه این ۲ باشگاه از طریق دارایی‌ها صورت بگیرد.

هر کدام از شرکت‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارند

شمسی جامخانه ادامه داد: با این اوصاف ساختار مالی ۲ باشگاه صورت می‌گیرد و بدهی هر کدام از شرکت‌ها که حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است، اصلاح می‌شود و یکی از مقدمات برای حضور ۲ باشگاه در بازار سرمایه انجام خواهد شد. موارد دیگری نیز وجود دارد که درحال برگزار جلسه هستیم تا آن‌ها را انجام دهیم  و تمامی کار‌ها انجام شود.

استقلال و پرسپولیس ساختار های مالی خوبی نداشته اند

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی در مورد اینکه چه زمانی استقلال و پرسپولیس سود دِه می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۲ باشگاه قطعا منابع درآمد خوبی دارند و نمی‌خواهم از مدیران قبلی باشگاه‌ها انتقاد کنم، زیرا آن‌ها زحمت کشیده اند، اما استقلال و پرسپولیس ساختار مالی خوبی نداشتند و از ظرفیت و برند این ۲ باشگاه خوب استفاده نشده است. البته درحال حاضر قرارداد‌های خوبی با حامیان مالی بسته می‌شود و یکی از باشگاه‌ها قراردادی بسته که کف درآمدشان عدد قابل توجهی است.

بدهی مالیاتی یکی از باشگاه‌ها ۷۰ و یکی دیگر ۵۶ میلیارد تومان است

وی ادامه داد: این قرارداد نشان می‌دهد که استقلال و پرسپولیس می‌توانند بدهی‌ها را با این درآمد‌ها پرداخت کنند. بدهی مالیاتی یکی از باشگاه‌ها ۷۰ و یکی دیگر ۵۶ میلیارد تومان است. بدهی مالیاتی نیز برای سالیان قبل از ۹۵ است و مراحل دادرسی آن درحال انجام است و احتمال دارد بخشی از این مالیات‌ها نیز کاهش یابد. بدهی وجود دارد و لوگو یکی از باشگاه‌ها توقیف شد، اما اقداماتی انجام دادند که رفع توقیف گشت.

دارایی‌های ۲ باشگاه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود

شمسی جامخانه اظهار داشت: نه استقلال و پرسپولیس بلکه هر شخصیت حقوقی یا شرکتی بدهی داشته باشد، شخص طلبکار می‌تواند شکایت کند و ممکن است رای بگیرد و اموال را توقیف کند. این اتفاق ممکن است برای هر شخص یا شرکتی رخ دهد. اینکه گفته می‌شود دارایی‌های استقلال و پرسپولیس کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد، صحت ندارد، زیرا بدهی این ۲ باشگاه ۱۹۰ میلیارد تومان است و با افزایش دارایی، دارایی‌های ۲ باشگاه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود. عمده بدهی این ۲ باشگاه مالیایی است.

استقلال و پرسپولیس در سال اخیر سود دِه بوده اند

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی ادامه داد: صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس در ۲ سال اخیر نشان داده شده است که سود دِه بوده است همچنین باشگاه استقلال نیز سال قبل سود دِه بوده است. اگر ۲ باشگاه از حامی مالی درآمدی دارند از سویی دیگر بدهی هم دارند. قرارداد‌های حامی مالی ۲ باشگاه را که دیدیم خوب بوده و وضعیت مناسبی می‌توانند در آینده داشته باشند.

برنامه این است که تا آخر مرداد پذیرش آن‌ها را اخذ و شهریور ماه عرضه اولیه را داشته باشیم

شمسی جامخانه در پایان گفت: روز سه شنبه جلسات هفتگی را برگزار می‌کنیم و اقدامات باشگاه‌ها را برای پذیرفته شدن در بازار سرمایه بررسی می‌کنیم. مدیران ۲ باشگاه وضعیت باشگاه‌ها را گزارش می‌دهند و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم. اسناد مالکیت باشگاه‌ها باید اخذ شود و برند باشگاه‌ها نیز باید رفع توقیف باشد. برنامه این است که تا آخر مرداد پذیرش آن‌ها را اخذ و شهریور ماه عرضه اولیه را داشته باشیم. وزارت ورزش و وزیر ورزش نیز کمک زیادی کرده اند و دستورات لازم را داده اند. باشگاه‌ها نیز باید پیگیری لازم را انجام دهند تا کار‌ها طبق برنامه ریزی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار