استاندار سمنان:

۷۸ واحد اقتصادی سمنان به چرخه تولید بازگشت

علیرضا آشناگر گفت: در سال گذشته ۷۸ واحد اقتصادی استان سمنان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با بیان اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است گفت: همه باید برای تحقق این شعار گام بردارند.

او با بیان اینکه کسب و کار‌های ما تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است افزود: یکی از الزامات تحقق جهش تولید بازنگری قوانین است که باید متناسب با شرایط جدید بیان شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در شاخص اشتغال رتبه خوبی را در کشور دارد که برای جذب سرمایه گذار مهم است تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید مسیر را برای فعالیت‌های اقتصادی مهیا کنند.

آشناگر با بیان اینکه باید به جهش تولید سرعت داده شود گفت: در این زمینه باید سرعت گیر‌ها و موانع پیش روی جهش تولید برداشته شود که بخشی از این مهم میتواند با همکاری و کمک نمایندگان مجلس تحقق یابد.

او در ادامه با بیان اینکه دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه دولت کمک‌هایی را به بخش خصوصی کرده است که باید این مهم ادامه دار باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸ واحد اقتصادی استان سمنان به چرخه تولید بازگشت گفت: در این راستا ۱۶۵ واحد تولیدی نیز ارتقاء ظرفیت گرفتند.

آشناگر با بیان اینکه در سال گذشته یک هزارو ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات از منابع رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان سمنان پرداخت شد افزود: با افزایش تولید در کارخانجات و واحد‌های تولیدی روند پیگیری مشکلات این واحد‌ها نیز سرعت گیرد.

علی اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: در راستای تحقق جهش تولید همکاری‌های دولت و بخش خصوصی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه برای بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلاتی پدید آمده است افزود: در این جلسه مصوب شد تا بسته‌های حمایتی دولت که برای حمایت از واحد‌های تولیدی پیش بینی شده بود و همچنین تمدید مهلت پرداخت مالیات‌ها نیز سریع‌تر عملیاتی شود.

جمعه‌ای با بیان اینکه باید خسارت‌های وارد شده به بخش صنایع، گردشگری و غیره شناسایی شود افزود: بخش خصوصی استان سمنان بیش از ۴ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود برای مبارزه با کرونا اهداء کرد.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد: با توجه به اینکه شریک اول تجاری ایران کشور چین است با شیوع کرونا در زمینه صادرات و واردات کاهش داشتیم که باید با تدابیری اندیشیده شود و دستگاه‌های اجرایی برای این مهم رفع موانع کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.