کشت دانه های روغنی کلزا در ۹۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز/رشد ۸۰ درصدی سطح زیر کشت کلزا در نظرآباد

در سال زراعی ۹۸-۹۹ حدود ۹۰۳ هکتار از اراضی زراعی استان البرز به کشت کلزا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بدرزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد از رشد ۸۰ درصدی کاشت گیاه کلزا در سطح مزارع شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : شهرستان نظرآباد با ۵۴۰ هکتار سطح زیر کشت در رتبه اول استان البرز قرار دارد و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ تن کلزا، در شهرستان نظرآباد برداشت شود.

بدر زاده گفت: در سال جاری با اقدامات حمایتی دولت در اجرای برنامه خرید محصولات کشاورزی، به ازای هر کیلوگرم محصول با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶۶۰۲هزار ریال پرداخت خواهد شد.

او افزود: شهرستان نظرآباد با آب هوای مناسب و خاک حاصلخیز از جمله مناطق مستعد برای کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا است و کاشت کلزا به دلیل حاصلخیز بودن اراضی و مناسب بودن آن در تناوب کشت و با دارا بودن نیاز آبی پایین موجب رغبت کشاورزان برای زیر کشت بردن این محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: دانه‌های روغنی در بحث تامین روغن خوراکی، کنجاله دام و طیور و پایداری تولید غلات بسیار نقش آفرین است و کلزا در تناوب با کشت غلات سبب پایداری کشت و افژایش عملکرد این محصولات می‌شود.

او افزود: این شهرستان رتبه اول استانی از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید دانه‌های روغنی را به خودش اختصاص داده و در برنامه آتی قرار است سال آینده هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.