«عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی» دقایقی پیش توافقنامه سیاسی برای حل تنش های انتخاباتی امضا کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت حدود سه ماه از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تنش های سیاسی در این کشور، سرانجام امروز «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی» توافقنامه سیاسی را امضا کردند که بر اساس آن به تنش‌های بوجود آمده پایان خواهد داد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در توئیتر خود نوشت: دقایقی پیش، توافقنامه سیاسی میان محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و داکتر عبدالله عبدالله به امضا رسید.

بر اساس این توافقنامه، اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند و عبدالله عبدالله نیز ضمن رهبری شورای عالی مصالحه، در ۵۰ درصد در کابینه نیز سهم خواهد بود.

در توافقنامه اشرف غنی و عبدالله عبدالله آمده است که شورای عالی مصالحه ملی، روند صلح را رهبری خواهد کرد و هیات مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.

همچنین اعطای رتبه نظامی مارشالی برای جنرال دوستم بر اساس فرمان رئیس جمهور و عضویت وی در شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی بخشی دیگر از این توافق است.

این توافق سیاسی پس از آن امضا می‌شود که اشرف غنی و عبدالله عبدالله در تاریخ ۱۹ دلو/ اسفند سال گذشته به طور همزمان به عنوان رئیس جمهور افغانستان مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار