استاندار کرمانشاه گفت: نباید در مقابله با کرونا مغرور شویم و باید بدانیم احتمال اوج گیری این بیماری وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۲۸ اردیبهشت) شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با اشاره به استمرار شیوع ویروس "کرونا" در کشور، گفت: کرونا تمام نشده و هنوز شاهد استمرار شیوع این بیماری هستیم، بنابراین مراقبت‌های بهداشتی هم باید برای مقابله با این بیماری استمرار پیدا کند.

او با تاکید بر احتمالی اوج گیری دوباره کرونا در استان، گفت: در استان کرمانشاه به همت کادر بهداشت و درمان و مشارکت خوب مردم توانستیم بیماری را مدیریت کنیم، اما نباید در بحث مقابله با این ویروس مغرور شویم و باید بدانیم همه چیز درباره این ویروس ناشناخته است و احتمال اوج گیری آن وجود دارد.

بازوند بیان کرد: در مبارزه با کرونا تا لحظه کیش و مات کردن آن نباید مغرور شویم، چرا که هر آن احتمال دارد این بیماری اوج گرفته و خسارت‌هایی را روی دستمان بگذارد.

او با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در استان، گفت: در حال حاضر ما به دنبال ویروس هستیم و تلاش داریم تا هر بیمار مبتلا را شناسایی کرده و بحث قرنطینه این فرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را پیگیری کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تدوین نقشه راه در بحث مقابله با کرونا، گفت: بر اساس پیشروی که بر مبنای این نقشه داشته‌ایم خوب نتیجه گرفته‌ایم، اما نباید از این ویروس و رفتار‌های احتمالی آن در آینده غافل شویم.

او افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد مردم استان پروتکل‌های بهداشتی و بحث فاصله گذاری را رعایت می‌کنند، اما این مراقبت‌ها باید تشدید شده و آن درصد باقی مانده نیز باید نسبت به خطرات بیماری آگاه شوند.

او با تاکید بر اینکه در بحث مدیریت کرونا، سلامت و سفره مردم با هم مدنظر قرار گرفته، گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند به همین منظور طراحی شده و امیدواریم مردم با همکاری و مشارکت خوب خود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضمن امرار معاش در سطح جامعه مراقب سلامت خود و دیگران نیز باشند.

بازوند در ادامه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: امسال باید با جهش تولید بتوانیم عقب ماندگی‌های حاصل از کرونا در بخش اقتصاد را هم جبران کنیم و همه این‌ها مستلزم این است که «جهش تولید» به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

او با بیان اینکه در کنار ویروس کرونا، کشور باویروس تحریم هم درگیر است، گفت: این شرایط کار را قدری دشوار می‌کند، اما مدیریت ما در بحث ویروس کرونا که از بسیاری کشور‌های پیشرفته جهان به مراتب بهتر است، نشان داد که اگر بخواهیم می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم.

او افزود: بحران کرونا به ما نشان داد که اقتصاد ایران بدون نفت هم می‌چرخد و معیشت مردم هم بدون نفت می‌گذرد. اگر چه سختی‌هایی در این مسیر وجود دارد، اما تنها راه برون رفت کشور این است که از این تهدید‌ها فرصت ساخته و خودمان روی پای خودمان بایستیم و جهش تولید را در کشور رقم بزنیم.

استاندار کرمانشاه جهش تولید در کشور و استان را منوط به حذف بروکراسی‌های اداری و تسهیل فضای کسب و کار دانست و افزود: مدیران باید در این زمینه اهتمام داشته و تلاش داشته باشند کار‌های اداری سرمایه گذاران ظرف کمترین مدت ممکن انجام شود.


با عینک سیاسی همه چیز را دیدن دردی از مردم دوا نمی‌کند


بازوند در ادامه به عملکرد استان در حوزه کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته اشاره کرد وافزود: بر اساس سند اشتغال استان مقرر شد تا طی بازه زمانی سه ساله (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰) نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری برسد و برای رسیدن به این هدف، برنامه کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه آمار مرکز آمار ایران در پایان این سال موید موفقیت استان در دستیابی به این هدف بود.

او افزود: بر اساس این سند، امسال و سال آینده نیز هدفگذاری کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری را در برنامه داریم، طوری که طی این دو سال، پنج درصد نرخ بیکاری استان را کاهش داده و به میانگین کشوری برسیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از نگاه سیاسی برخی افراد به این موضوع گفت: اینکه به جای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری، تنها بر اول بودن استان در بحث بیکاری زوم کنیم مشکلی از مردم دوا نمی‌کند، چرا که با عینک سیاسی نمی‌توان مشکل مردم را حل کرد.

او افزود: این افراد به جای تحلیل‌های سیاسی از این موضوع، بهتر است در کنار مجموعه استان قرار گرفته و در جهت کاهش هرچه بیشتر نرخ بیکاری یار و یاور استان باشند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر برای ایجاد هر شغل به ۲۰۰ میلیون تومان نیاز داریم و همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا اعتبارات و هزینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال در استان را فراهم کنیم.

بازوند در پایان روابط عمومی‌ها را بازوی توانمند دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف استان دانست و افزود: برای تحقق تمامی برنامه ها، مشارکت و حضور فعال روابط عمومی‌ها جهت اقناع سازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه یک الزام و ضرورت است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.