معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کم رنگ شدن بیماری کرونا در بین مردم مسیر خطرناکی در پیش روی ما می‌گذارد و نتیجه اقدامات را بی اثر می‌کند.

کمرنگ شدن کرونا مسیر خطرناکی پیش‌روی ما می‌گذارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، جمیل صادقی فرمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون آمار ابتلا به بیماری کرونا دارای نوسان است و همین مساله بسیار خطرناک است، زیرا نمی‌توان به خوبی این بیماری و روند ابتلا به آن را مهار کرد.

او تاکید کرد: شناسایی کردن بیماران اتفاق خوبی است در حالی که عدم شناسایی بیماران تنها منجر به گسترش بیشتر آن در جامعه می‌شود و آینده می‌تواند بسیار بدتر از شرایط موجود باشد.

صادقی فر اضافه کرد: همه مردم باید آگاه باشند که این بیماری نه واکسنی دارد و نه درمانی و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و کم رنگ شدن آن در بین مردم تنها موجب گسترش بیشتر آن می‌شود.

او گفت: بیشترین نگرانی ما برای فصل پاییز است که بیماری کرونا با آنفولانزا همزمان می‌شود و شرایط نگران کننده‌ای به وجود خواهد آورد.

صادقی فر اظهار داشت: ما باید از هم اکنون آمادگی کامل برای آن موقع داشته باشیم و با جدی گرفتن بیماری کرونا حداقل زنجیره این بیماری را قطع کنیم، زیرا آنفولانزا سال قبل جان ۲۰۰ نفر از هم وطنان ما را گرفته و همزمانی آن با کرونا خطرناک است.

او  از حضور مردم در آرامستان ها، تشییع جنازه، تفرج گاه‌ها و بازار انتقاد کرد و گفت: مردم باید نسبت به حضور بیماری کرونا در استان و کشور احساس خطر کنند و با حساسیت بیشتری نسبت به این بیماری پروتکل‌ها را رعایت کنند.

 صادفی فر گفت: اکنون کارشناسان بهداشتی در بازدید صنوف علاوه بر پیگیری ثبت نام آن‌ها در سامانه سلامت برای واحد‌هایی که اقدام نکرده اند شخصا در حضور صاحب مغازه با ثبت نام در سامانه برای وی کد سلامت احراز می‌کنند.

او تاکید کرد: ما به دنبال پلمب مغازه‌ها نیستیم و نمی‌خواهیم زندگی کسبه با بستن مغازه‌ها خراب شود تنها هدف ما برای احراز کد سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا و حفظ سلامت مردم است.

صادقی فر اظهار داشت: کم رنگ شدن بیماری در بین مردم و وجود ناقلان خاموش بیماری کرونا موجب می‌شود همه تلاش‌ها و اقدامات از بین برود و بیماری گسترش یابد.

او از ساندویچی ها، پیتزافروشی ها، رستوران داران و سایر صنوف هم رسته مواد غذایی خواست: به صورت غذا بیرون بر فعالیت کنند و از عرضه مواد غذایی در محل مغازه خودداری کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.