کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی دو روز‌ آینده پدیده غالب جوی در مشهد و به ویژه در مناطق جنوبی استان وزش باد شدید است که در عصر‌ها بر سرعت آن افزوده می‌شود.

آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: دیشب وزش باد شدید در مناطق مختلف خراسان رضوی جریان داشت و بیشترین سرعت باد در سرخس با ۸۳ کیلومتر در ساعت و پس از آن در بردسکن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

او افزود: برای امروز بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است که احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی‌ها بر اثر این بارش‌ها وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته پدیده غالب جوی در مشهد و به ویژه در مناطق جنوبی استان وزش باد شدید است که در عصر‌ها بر سرعت آن افزوده می‌شود.

فاروقی بیان کرد: روند افزایشی دما از فردا در استان آغاز می‌شود این درحالی است که  بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز  ۶ درجه کاهش دارد و از فردا روند افزایشی دما در استان آغاز شده و تا پایان این هفته ادامه می‌یابد.

او تصریح کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۱ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت قبل بوده‌اند.
 

جدول میزان بارش‌ها در خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت قبل

 

شهرستان  میزان بارش
سرخس 
۶.۶ میلی متر
تربت جام 
۶.۲ میلی متر
مشهد
۰.۱ میلی متر
باخرز
۲.۹ میلی متر
رشتخوار
۱.۸ میلی متر
نیشابور
۰.۱ میلی متر
تربت حیدریه ۰.۱ میلی متر
کاشمر ۰.۱ میلی متر
درگز
۲.۵ میلی متر
فریمان
۴.۸ میلی متر
کلات
۰.۶ میلی متر
بردسکن  ۰.۱ میلی متر
تایباد ۲.۵ میلی متر

 انتهای پیام//ف.س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.