نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد امروز با تصویب مصوباتی از جمله نحوه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد لایحه نحوه فعالیت خطوط حمل و نقل عمومی بعد از ماه رمضان تصویب شد.

به موجب این مصوبه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود با توجه به ضرورت سرويس‌دهي خطوط حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، درخصوص ساعت و نحوه فعاليت کلیه ناوگان حمل و نقل همگانی شامل اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در خطوط روزانه و شبانه و خطوط قطار شهری از تاريخ ۱۳۹۹/۳/۶، ضمن هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا، مطابق نظر شهردار مشهد اقدام کند.

همچنین طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، با توجه به بحران شغلی و اقتصادی پیش‌آمده در کشور به علت شیوع ویروس کرونا، بهای خطوط قطار شهری را تا ۱۵ خرداد ۹۹، با همان تعرفه سال ۹۸ دریافت نمایند.
 

افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های مشهد در سال ۹۹

 
همچنین به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری به میزان ۱۵ تا ۴۵ درصد با توجه به نرخنامه مصوب سال ۹۸، اقدام نماید.
 

اقدامات حمایتی از جایگاه داران گاز CNG در شرایط کرونایی


به موجب این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با توجه به کاهش فروش در جایگاه‌های گاز (CNG) مشهد به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای جبران ضرر و زیان ناشی از شرایط پیش آمده اقدام به بخشودگی ۵۰ درصد سهم از فروش این جایگاه‌ها در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۹۹ کند و ۵۰ درصد باقی‌مانده در این دو ماه را به همراه کل درصد از فروش خرداد ماه ۹۹ را به صورت اقساط، از تیرماه ۹۹ تا انتهای امسال دریافت کند.
 
بنا بر نظر کمیسیون‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و شهرسازی و معماری با موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف منطقه ثامن، طرح دو فوریتی برای رسیدگی سریع و تعیین تکلیف این پروژه‌ها به تصویب شورا رسید.
 
کمک به معیشت خانوار‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا

با تصویب این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده شد به‌منظور تأمین سبد معیشتی برای سرپرست خانوار‌های کم‌درآمد و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، تا مبلغ ۱۶۰میلیارد ریال هزینه کند.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.