مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از خسارت ۴۲۰ میلیارد ریالی کرونا به بخش گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا اوایل اردیبهشت سال جاری، ۴۲۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری این استان خسارت وارد شده است.

جلیل جباری افزود: حدود ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از میزان خسارت به حوزه صنایع دستی اختصاص دارد و پیگیری برای جبران بخشی از این خسارت از طریق اعطای تسهیلات حمایتی و ارزان قیمت در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

او  با بیان اینکه مراکز گردشگری نزدیک به ۴۰ درصد درآمد سالانه خود را در ایام نوروز کسب می‌کنند، افزود: این مراکز که شامل اماکن گردشگری، مراکز بوم‌گردی، هتل‌ها و مراکز اقامتی است، جزو اولین گروه‌هایی هستند که با ستاد ملی و استانی کرونا همکاری کردند و تصمیم به تعطیلی گرفتند.

جباری گفت: علاوه بر اعطای تهسیلات بانکی جهت جبران بخشی از این خسارت‌ها، مساعدت در خصوص پرداخت بیمه و وصول نکردن مالیات از آن‌ها توسط دولت و وزارت میراث فرهنگی نیز دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با وجود مشکلات و وارد شدن خسارت، خوشبختانه بخشی از مراکز اقامتی و هتل‌ها به عنوان مراکز پشتیبانی، جهت استراحت کادر درمانی و نقاهتگاه بیماران کرونا به‌ویژه در ارومیه و ماکو به‌کارگیری شدند.

جباری پیش‌بینی کرد که از اوایل خردادماه هتل‌ها و مراکز گردشگری با اجرای دستورالعمل سفر هوشمند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های خود را آغاز کرده و هیات نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی و شبکه بهداشت و درمان بر فعالیت آن‌ها نظارت کنند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.