انتقاد جنبش غیرمتعهد‌ها از تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری

جنبش کشور‌های غیرمتعهد در مقر سازمان ملل در بیانیه‌ای برنامه‌های رژیم صهیونیستی را برای الحاق بخش بزرگی از زمین‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، جنبش کشور‌های غیرمتعهد در مقر سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای که دفتر هماهنگی جنبش صادر کرد، برنامه‌های رژیم صهیونیستی را برای الحاق بخش بزرگی از زمین‌های فلسطین اشغالی در کرانه باختری و شرق قدس محکوم کرد.

دفتر هماهنگی جنبش کشور‌های غیرمتعهد در نیویورک با هیئت تروئیکای گروه عربی به ریاست سفیر عمان و کویت و قطر و همچنین ریاض منصور، سفیر فلسطین، و ماجد عبدالعزیز، سفیر اتحادیه عرب، نشستی برگزار و درباره روند تحولات فعلی در فلسطین اشغالی گفتگو کرده است.

از جمله تحولات کنونی فلسطین تحولات شرق قدس است که به دلیل ادامه سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی، از جمله تشدید فعالیت‌های شهرک‌سازی و برنامه‌هایی برای الحاق بیشتر زمین‌های فلسطینی به ویژه در این زمان که بحران کووید-۱۹ وجود دارد، باعث نقض گسترده حقوق بشر و درد و رنج گسترده برای مردم فلسطین، از جمله مهاجرت و آوارگی بیشتر خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: جنبش غیر متعهد‌ها برنامه‌هایی را که اسرائیل، رژیم اشغالگر اعلام کرده است، به ویژه الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری اشغال شده از جمله دره اردن و زمینی که شهرک‌ها و دیوار حایل در آن ساخته شده است، نقض قوانین بین‌المللی می‌داند. از جمله این قوانین بین‌المللی می‌توان به منشور سازمان ملل و توافق نامه چهارم ژنو و بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت و قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد.

جنبش غیرمتعهد‌ها هشدار داد که اگر از این الحاق جلوگیری نشود، چنین برنامه‌هایی در دراز مدت تاثیرات ویرانگری خواهد داشت و اثرات منفی خود را بر چشم‌انداز تحقق حقوق مردم فلسطین و اجرای آن‌ها خواهد گذاشت، از جمله حقوق ملت فلسطین نیز می‌توان به حق تعیین سرنوشت و استقلال براساس راه حل دو کشور در مرز‌های قبل از سال ۱۹۶۷، تضمین صلح و امنیت به طور عادلانه و پایدار مطابق با شرایط مصوب بین‌المللی به عنوان مرجع و معیار راه حل جامع مسالمت‌آمیز مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، اصول مادرید، از جمله اصل سرزمین در مقابل صلح، و طرح کشور‌های عربی برای برقراری صلح است.

جنبش عدم تعهد در این بیانیه بار دیگر پایان دادن به اشغالگری‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی و دستیابی به عدالت، و حمایت از آرمان‌های ملی مشروع مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و آزادی در کشوری مستقل با حاکمیت مستقل -که پایتخت آن شرق قدس باشد- را خواستار شده است.

این جنبش همچنان از همه کشور‌ها درخواست می‌کند تا از تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به یک راه حل عادلانه، پایدار و صلح‌آمیز برای مسئله فلسطین، از جمله مسئله پناهندگان در راستای قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل متحد حمایت کنند، که منجر به ایجاد فصل جدیدی در منطقه و صلح و ثبات جهانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
میلیاردها مسلمان باید تولیدات و محصولات رژیم منحوس صهیونیستی اسرائیل را بلوکه و تحریم کنند و موازی با این عمل فقط مقاومت و اتحاد محور مقاومت است که جواب میدهد چون صهیونیست های اسرائیل فقط وفقط زبان زور را می فهمند و درک میکنند.............مانند هم پیاله خودشان ترامپ
آخرین اخبار