رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا بیماری مقطعی نیست و طولانی مدت‌تر است، گفت : نیازمند صبر و حوصله بیشتری است و تمامی مردم باید آن را جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛«حسین بیگلری» رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از ورود ویروس کرونا به کشور نزدیک به ۹۰ روز گذشته است، اما متاسفانه این ویروس همچنان فعالیت دارد، گفت : لازم است که همچنان مراقبت های لازم را داشته باشیم چرا که هرگونه سهل‌انگاری خطر افزایش موارد ابتلا را در پی خواهد داشت.

او گفت : حتی المقدور از حضور در اماکن شلوغ و مسافرت کردن پرهیز شود و اگر قرار است مشاغل ضروری به کار برگردند بایستی فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل ها و مقررات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

او افزود: از آنجا که ویروس کرونا در حین صحبت با دیگران هم می تواند انتقال یابد، لازم است در هر مکانی حداقل فاصله یک و نیم متری را با دیگران رعایت کنیم.

او شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را همچنان توصیه کرد و گفت: استفاده از ماسک بایستی به صورت صحیح و در بازه زمانی مشخص صورت گیرد، ماسک زدن را در مکان‌های شلوغ و برای مدت کوتاه توصیه می گردد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در هنگام استفاده از ماسک مراقب باشیم دست ها به صورت و بخصوص به چشم ها برخورد نکند و بعد از استفاده از ماسک حتماً آنها را به صورت بهداشتی دفع نمایید که خطر انتقال ویروس از بین برود.

بیگلری افزود: بیماری کرونا به ویژه برای سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، آسم و فشار خون بالا دارند می تواند به طور جدی جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

او گفت: با علایم هشدار توسط متولیان امر سلامت باید بیشتر مراقب باشیم چرا که این بیماری نیازمند صبر و استقامت است بخصوص می‌تواند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

او افزود: سرفه، تنگی نفس و تب از علایم بیماری کرونا است و ممکن است در برخی موارد باعث اختلال در حس چشایی و بویایی افراد شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.