برگزاری نماز عید فطر در ایلام منوط به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا

امام جمعه ایلام گفت: برگزاری نماز عید فطر در شهر ایلام و دیگر شهرستان‌های استان تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

برگزاری نماز عید فطر در ایلام منوط به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر دوشنبه در نشست شورای زکات استان با محوریت جمع آوری زکات فطره در این استان اظهار کرد: در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، تابع نظر و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

او افزود: نماز عید سعید فطر به احتمال زیاد در شهر ایلام و شهرستان‌هایی که از نظر مبتلا به کرونا وضعیت سفید ندارند، برگزار نمی‌شود.

کریمی تبار عنوان کرد: نماز عید سعید فطر در شهرستان‌های که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا سفید اعلام شده است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: افراد روزه دار که به طور قطع، زکات فطره خود را پرداخت می‌کنند، ولی برخی افراد که روزه دار نیستند فکر می‌کنند که نباید زکات فطره را پرداخت کنند، در حالی که فرقی بین روزه دار و غیر روزه دار در امر پرداخت زکات فطره وجود ندارد و زکات فطره جزئی از روزه است.

او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همانند سال‌های گذشته همکاری لازم را در زمینه جمع آوری زکات داشته باشند، افزود: افرادی که نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام می‌کنند باید ساماندهی شده و از سوءاستفاده برخی سودجویان در خصوص جمع آوری زکات در این ایام خودداری شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.