سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   احمد هاشمی گفت: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخصوص در صنوف ضروری است.

او با اشاره به کاهش میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان افزود : افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

هاشمی تاکید کرد: تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است و کار ما را مشکل‌تر می‌کند.

 هاشمی با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیر ضروری و رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۹ اردیبهشت، ۱۷۱۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۱۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش  سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۸۶۷ نفر، شیروان ۲۰۱ نفر، فاروج ۱۰۸ نفر، مانه و سملقان ۱۷۴ نفر، جاجرم ۵۰ نفر، گرمه ۳۳ نفر، راز و جرگلان ۱۱۱ نفر و اسفراین ۱۷۵ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

او با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۶۴۱ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

او افزود: آزمایش ۲۱۵۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.