همزمان با روز جهانی ارتباطات و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و مدیران کل استانی ICT، ۳۱ روستای استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

شبکه ملی اطلاعاتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات دیروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات و مدیران کل استانی حوزه ICT به‌صورت ویدئو کنفرانس  برگزار شد.

او یادآور شد: در این مراسم معاون اول رئیس جمهور اتصال ۱۵۷۸ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات و اتصال ۶۳۲ روستا به شبکه تلفن همراه را افتتاح کرد.

نماینده وزیر ارتباطات استان بوشهر گفت: از این تعداد ۳۱ روستا در استان بوشهر قرار دارند و با کلید خوردن این طرح، میزان اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار به بالای استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات به ۹۳ درصد و در کشور به ۸۳ درصد رسید که این درصد از اتصال روستا‌های استان بوشهر بالاتر از سطح میانگین کشوری قرار دارد.

سملیان عنوان کرد: تعداد کل روستا‌های دارای سکنه استان بوشهر ۶۲۶ روستا است که از این تعداد، ۴۰۶ روستا ۲۰ خانوار به بالا و ۲۲۰ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

او تاکید کرد: روستا‌های ۲۰ خانوار به بالا، روستا‌های هدف گذاری شده و مورد تعهد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند و این درحالی است که تاکنون تعداد ۳۷۹ روستا از ۴۰۶ روستای ۲۰ خانوار به بالای استان بوشهر، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تعداد ۵۹۵ روستا داری پوشش ارتباطی هستند.

نماینده وزیر ارتباطات استان بوشهر ادامه داد: روستا‌هایی که بدون هرگونه پوششی هستند در برنامه اجرایی طرح‌های خدمات اجباری روستایی (USO) سال ۹۹ قرار دارند، که با اجرا و راه اندازی این طرح ها  امسال   ۱۰۰ درصد از روستا‌های ۲۰ خانوار به بالای استان بوشهر دارای پوشش ارتباطی خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.