«شی جین پینگ» در مجمع جهانی بهداشت اعلام کرد پکن در خصوص ارائه اطلاعات درباره ویروس کووید-۱۹ شفاف و با صراحت عمل کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد پکن همواره درباره ویروس کووید-۱۹ شفاف، صریح و مسئولانه عمل کرده است.

رئیس جمهور چین روز دوشنبه در مجمع جهانی بهداشت اعلام کرد پکن برای کمک به جامعه جهانی به منظور پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا و توسعه اقتصادی کشور‌های آسیب دیده از شیوع این ویروس، طی دو سال ۲ میلیارد دلار کمک مالی ارائه خواهد کرد.

شی جین پینگ اعلام کرد به منظور تقویت همکاری‌های بین‌المللی علیه ویروس کرونا، اعلام می‌کنم چین در خصوص ویروس کرونا شفاف عمل کرده است. ما باید هر کاری که برای کنترل و درمان ویروس کرونا لازم است، انجام دهیم. رئیس جمهور چین با ضروری خواندن این اقدام افزود ما باید مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم. 

رئیس‌جمهور چین بر لزوم جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق مرز کشور‌ها و اشتراک اطلاعات علمی در این خصوص تاکید کرد. وی همچنین افزود ما باید تحقیقات جهانی درباره منبع و نحوه انتقال ویروس کرونا را همچنان ادامه دهیم.

هفتاد و سومین مجمع جهانی بهداشت، امروز دوشنبه با ارائه پیش نویس قطعنامه‌ای از سوی ۱۹۴ کشور دنیا برای تحقیقات مستقل سازمان جهانی بهداشت در خصوص همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی آغاز بکار کرد.

طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده و شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس از مرز ۳۱۶ هزار نفر هم گذشته است. آمریکا، روسیه، اسپانیا، انگلیس، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار