رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس گفت: با توجه به نوسان قیمت‌ها، نگرانی های مردم و افزایش گزارشات مردمی مانور ویژه نظارتی به منظور اعمال اقدامات نظارتی در شیراز انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید زارع گفت: با توجه به نوسان قیمت‌ها، نگرانی های مردم، افزایش گزارشات و شکایات مردمی مانور ویژه نظارتی ۳ روزه با تشکیل بیش از ۶۶ تیم بازرسی به منظور اعمال اقدامات نظارتی در شیراز انجام شد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: برای اجرای هر چه بهتر امر نظارت هماهنگی لازم با دستگاه های مربوطه نظیر تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان فارس انجام و با بسیج همه نیروها و امکانات، این مانور سه روز آخر هفته گذشته یعنی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت انجام شد.

او ادامه داد: با توجه به بررسی ها و حجم گزارشات دریافتی از شهروندان شیرازی، بازرسی ها بر اقلام اساسی سبد خانوار شامل برنج، حبوبات، میوه و تره بار و لوازم خانگی متمرکز شد، ضمن اینکه بازرسی از سایر رسته ها نیز در برنامه بازرسی به طور مستمر وجود داشت.

به گفته رئیس بازرسی سازمان صمت فارس برای نظارت مطلوبتر بر بازار این تیم ها در قالب گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده، بازرسی‌ها را از اصناف و مراکز خدماتی این استان، همزمان با طرح نظارتی رمضان و در ۲ نوبت صبح و عصر انجام دادند.

این مقام مسئول یادآور شد: در این طرح بازرسان بر رعایت بهداشت، درج قیمت، مبازره با گرانفروشی، جلوگیری از تقلب، پرهیز از کم‌فروشی، صدور فاکتور رسمی، قیمت‌گذاری کالاها و برخورد جدی با متخلفان را نظارت و پیگیری کردند.

به گفته زارع در این مانور ۷۲۰ بازرسی انجام و طی آن ۱۷۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده که بیشترین مورد تخلف کشف شده گرانفروشی و درج نکردن قیمت بوده است.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین به شناسایی انبار احتکار قند و شکر در این طرح اشاره و اضافه کرد: در اجرای این مانور بازرسان موفق به شناسایی یک انبار احتکار حاوی بالغ بر ۱۵ تن قند و شکر شدند و پرونده این تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به تعزیرات ارجاع شد.

او با اشاره به پلمب انبار احتکار قند و شکر، از ارجاع موضوع تصمیم گیری برای توزیع اقلام کشف شده در بازار به دستگاه قضایی خبر و ادامه داد: در اجرای این مانور بازرسان تعدادی دستگاه کولر گازی قاچاق را در یکی از واحدهای صنفی لوازم خانگی کشف کردند که پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای مدیر آن واحد تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس با یادآوری اینکه طرح ویژه نظارتی در هفته های آتی نیز به طور مستمر ادامه دارد، از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان) و تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار