رئیس میراث فرهنگی اردبیل:

پیشرفت ۵۰ درصد فاز دوم پروژه پل معلق شیشه‌ای هیر/ ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردبیل گفت: فاز دوم پروژه پل معلق تمامی شیشه‌ای هیر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی روند اجرایی و مشکلات پل معلق شیشه‌ای هیر گفت: مرکز تفریحی سرگرمی در منطقه دربند هیر توسط سرمایه‌گذاری شرکت امکان‌شهر دربند هیر اجرا می‌شود.

او میزان اشتغال در این پروژه را ۱۰۰ نفر دانست و تصریح کرد: این پروژه در سال ۹۶ شروع شده و در سال ۹۷ در زمینی به مساحت کل ۹ هکتار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل افزود: فاز نخست این پروژه در سال ۹۸ در سفر رییس جمهور به استان اردبیل به دست وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

شایقی روند اجرا و ‍پیشرفت پروژه پل معلق تمام شیشه‌ای هیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر فاز دوم این پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که زمانبندی جهت تکمیل پروژه ۴ سال تعیین شده و در صدد هستیم تا موعد مقرر زمینه برای اتمام عملیات عمرانی در این طرح را فراهم آوریم.

او اظهار کرد: این پل که اولین پل معلق شیشه‌ای قوسی در جهان می‌باشد، در بالاترین نقطه در سطح شهر در بین دو صخره بر روی دره‌ای زیبا به ارتفاع ۸۵ متر احداث شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: طول پل ۲۰۸ متر و عرض آن ۱.۵ متر بوده و از جمله پل‌های هیجانی در دنیا با توجه به ارتفاع آن و قرارگیری در بین دو صخره و دره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز است.

شایقی گفت: این سایت گردشگری شامل پل معلق شیشه‌ای، بازی‌های هیجانی بزرگسالان و کودکان از جمله شهر بازی کودک شامل زیپ‌لاین کودک، بک‌جامپ کودک، صخره‌نوردی کودکان، ترامپولین کودکان و استخر کودک است.

او با اشاره به دیگر بخش‌های این مجموعه افزود: زیپ لاین بزرگسالان، رستوران سنتی، آلاچیق عشایر، غرفه‌های عکاسی سنتی و غرفه‌های صنایع دستی از دیگر بخش‌های این مجموعه است که افتتاح گردیده و آماده بهره‌برداری در صورت تصمیمات گرفته شده در ستاد مرکزی کرونا است و در فاز‌های بعدی رستوران شیشه‌ای در دل کوه، اقامتگاه دوچرخه هوایی و ... راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان تا کنون در خصوص تامین زیرساخت‌های این مجموعه بیش از یک میلیارد هزینه کرده که با صرف اعتبارات برق‌رسانی کامل پروژه و ایجاد راه دسترسی به مجموعه انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.