به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان مسابقات فرهنگی هنری را ظرفیتی برای معرفی توانمندهای دانش آموزان با نیازهای ویژه و ارتقای اعتماد به نفس آنان عنوان کرد و گفت: تکریم شخصیت، کشف استعدادهای بالقوه و بالا بردن روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برگزاری مسابقات کیمیای هنر است.
او با تاکید بر نقش مسابقات فرهنگی - هنری در مهارت آموزی و تعیین مسیر شغلی دانش آموزان با نیازهای ویژه، افزود: این در مسابقات رشتههای آواز، نوازندگی، کاریکاتور، نقاشی و دکلمه از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان برگزار میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه هر دانش آموزان میتواند در دو رشته شرکت کند، ادامه داد: دانش آموزان میتوانند کلیپهای یک تا پنج دقیقهای خود را به کمیته برگزاری این مسابقات واقع در حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال کنند.
رنجبر با بیان اینکه مسابقات بر اساس نوع نیاز ویژه دانشآموزان تقسیم بندی شده است، یادآور شد: مسابقات فرهنگی - هنری برای دانشآموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی واتیسم در دورههای ابتدایی، متوسطه پیش حرفهای دوره اول وحرفهای دوره دوم استان برگزار میشود.
او با اشاره به اهمیت فعالیتهای فرهنگی هنری در حفظ و تقویت سلامت روحی، ارتقای سطح مهارتهای زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت، بیان کرد: دانشآموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندیهای بالایی در زمینههای مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباروری شکوفا خواهد شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: مسابقات فرهنگی و هنری بر اساس ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین و با هدف کشف و پرورش استعدادهای هنری دانش آموزان و تحقق اهداف تربیتی - فرهنگی، توسعه فنون و مهارتهای مورد نیاز فرد و جامعه و غنی سازی اوقات فراغت آنها در سطح مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار میشود.
رنجبربا بیان اینکه نظام آموزش و پرورش درجامعه اساس پیشرفت وحافظ ارزشهای فرهنگی واجتماعی است،گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندیها، تقویت انگیزه دانش آموزان و مسئولیت پذیری از اهداف برگزاری این مسابقات است.
انتهای پیام/م