مربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: ورزشکاران تیم ملی اهداف پروازی به دلیل تحریم های ظالمانه و کمبود مهمات و تجهیزات نمی توانند به خوبی تمرین داشته باشند.

فرشید عبدالمحمدی مربی تیم ملی اهداف پروازی در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوها ملی پوشان تیم اهداف پروازی در خانه تمرین هایی که آمادگی جسمانی و تكنيكی شان حفظ شود را انجام می دهند. از طریق فضای مجازی با ورزشکاران در ارتباط هستم.

او افزود: کرونا تاثیر آن چنانی در عملکرد ورزشکاران نگذاشته است، زیرا کمبود مهمات تیراندازی به دلیل تحریم ها از سال های گذشته مشکلی است که باعث شده ورزشکاران به اين وقفه ها عادت داشته باشند.يكى از دلايل اينكه نتوانستیم سهمیه المپیک را کسب کنيم تحريمات ظالمانه از قبل تا اكنون است.

مربی تیم ملی اهداف پروازی گفت : تیم ملی اهداف پروازی از سال ۹۶ با امدن فدراسيون جديدتوانسته نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشد و توجه بیشتری به این رشته از سوی فدراسیون تیراندازی صورت گرفته است.

عبدالمحمدی ادامه داد: رشته اهداف پروازی ازسال ۷۹ شروع به فعالیت کرد در صورتی که رشته های تیراندازی با تفنگ و تپانچه از زمان قبل از انقلاب تا حال فعالیت خود را دارند، با وجود تحریم های ظالمانه و نبودن مهمات کافی و با کیفیت ورزشکاران رشته تیم ملی اهداف پروازی توانستند در مسابقات مختلفی نتایج افتخارآفرین را از آن خود کنند. در مسابقاتی که برای کسب سهمیه المپیک برگزار شد، علی دوستی ملی پوش تیم اهداف پروازی در بخش اسکیت با اختلاف یک امتیاز در برابر رقیب خود شکست خورد و به فينال آسيایی قطر نرسيد.

مربی تیم ملی اهداف پروازی درباره مشکلات و امکانات این تیم گفت: به دليل تحريم ها فشنگ با کیفیت به اندازه کافی در دسترس ورزشکاران نیست. اگر قهرمانان المپیک وجهان با محدوديت ها و تحريم هايی كه ما داريم تمرين كنند به طور قطع نمی تواند رتبه های بالاترى را نسبت به تيراندازان ما از آن خود کنند، در صورتی که اگر ملی پوشان ما امکانات تیم های المپیکی جهان را داشته باشند حتماً در مسابقات المپیک به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

عبدالمحمدی ادامه داد: رقبای ما در سال حضور در ۲۰ تا ۲۵ مسابقه و تورنمنت بین المللی را تجربه می کنند، در صورتی که ما در طول سال در حدود ۴ مسابقه حضور داریم  همچنین هر تیرانداز در تیم ملی کشورهای رقیب بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تیر در سال را در اردوهای خود جهت تمرین استفاده می کند در صورتی که هر تیرانداز ایرانی برای تمرین خود به دليل تحريم ها فقط ده هزار تیر در اختیار دارد. این امکانات کم باعث می شود ملی پوشان ما در مسابقات دچار مشکل شوند.

مربی تیم ملی اهداف پروازی ادامه داد: از سال ۹۴ مربی تیم ملی اهداف پروازی شدم و در جریان مسائل و مشکلات تخصصی بازیکنان قرار دارم، ملی پوشان تیم اهداف پروازی از قابلیت ها و تخصص خوبی در این رشته برخوردار هستند.

عبدالمحمدی افزود: در طول این سال‌ها تیم ملی اهداف پروازی صاحب مدال ها و مقامات زیادی از جمله در مسابقات اوپن قطر که با حضور بیشتر تیراندازان المپیکی و قهرمانان جهانی برگزار شد، شیما فرهپور و بابک یگانه دو مدال نقره را از آن خود کردند.

او گفت : از وزارت دفاع و فدراسیون تیراندازی که برای تهیه فشنگ و تجهیزات تیراندازان تلاش بسیاری کرده است تشکر می کنم، امیدوارم که بتوانیم با داشتن امکانات و تجهیزات به مقام های بیشتری در المپیک و مسابقات جهانی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار