به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، طی چهار سال اخیر این اولین بار است که شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه از میانگین کشور بهتر شده است.

ارتقا ۱۴ پله‌ای وضعیت کسب و کار در دو فصل گذشتهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهزاد باباخانی در جلسه امروز (۳۰ اردیبهشت) بهبود فضای کسب‌و کار استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون در بسیاری از سال‌ها وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه چندان مناسب نبود،گفت: در برخی سال‌ها استان آخر کشور بودیم و جایگاه ۳۱ را داشتیم.

او ادامه داد: سال گذشته وضعیت فضای کسب و کار به صورت مقطعی بهتر شد، اما دوباره به روند نامناسب قبل برگشتیم، تااینکه طی دو فصل اخیر با ارتقا ۱۴ پله‌ای، به جایگاه ۱۷ کشور رسیدیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اینکه طی دو فصل گذشته جایگاه استان کرمانشاه در کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار بهتر شده جای امیدواری دارد.

در ادامه فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه نیز با اشاره به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد کرمانشاه در سال قبل، افزود: در شش ماهه سال گذشته ۱۳۰۵ درخواست سرمایه‌گذاری در این سامانه به ثبت رسید.

او اشتغالزایی عنوان شده برای این درخواست‌ها را حدود ۲۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری آن‌ها را ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین تعداد درخواست مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و بیشترین میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز مربوط به سازمان صمت بوده است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۱۳۰۵ درخواست ثبت شده ۵۵۲ مورد آن رد شد، عنوان کرد: عمده درخواست‌های رد شده مربوط به بخش کشاورزی بود.

خلیلی دلیل عمده رد شدن این درخواست‌های سرمایه‌گذاری را مسئله تامین آب آن‌ها اعلام کرد.

او بیان کرد: در سال جاری نیز ۳۸۸ درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد استان ثبت شده که اشتغالزایی آن‌ها ۵۷۱۶ نفر و سرمایه‌گذاری آن‌ها ۸۴۷ میلیارد تومان بوده که عمده این درخواست‌ها در مرحله رسیدگی است.

 بیژن کردستانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از رشد قابل توجه درخواست سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: امسال ۵۸ درخواست سرمایه‌گذاری جدید به وسعت ۱۷ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان داشتیم که این عدد در مدت مشابه سال گذشته سه درخواست با وسعت یک هکتار بود.
 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.