به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، بهنام خیاط مدیر کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تاسیسات زیرساختهای شهرداری گفت: با راهاندازی این دستگاه نظر شخصی کارشناسان در روکشکردن معابر به حداقل ممکن میرسد و تنها معابری روکش میشوند که دستگاه گزارش خرابی آنها را ثبت میکند.
او افزود: این ماشین با سرعت بین یک تا ۹۰ کیلومتر در شهر حرکت میکند که با استفاده از
پرتوافکن لیزری و دوربینهای سرعت بالا برای تولید پروفیلهای سهبعدی روسازی اقدام میشود.
مدیر کل نظارت بر تاسیسات شهرداری ادامه داد: در سالیان قبل سعی شده است برداشت چشمی دقیقی از معابر برای تعیین کیفیت آسفالت انجام شود، اما استفاده از
اسکن هوشمند که نتایج و تحلیلهای آن تا نیمههای خردادماه حاضر میشود.
خیاط بیان کرد: شرایط بهتری را برای تعیین و تشخیص نوع خرابی آسفالت برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری در اختیار برنامهریزان این بخش قرار میدهد.
او تصریح کرد: مزیت دیگر این ماشین این است که بهدلیل مجهزبودن به دوربینهای جانبی، در حین حرکت عکس و تصویر از وضعیت جداول اطراف خیابان میگیرد که کمک خوبی در بحث بودجهریزی برای بازسازی و تعمیر این جداول میکند.
انتهای پیام//ف. غ