مدیر شبکه بهداشت آستارا گفت: مدارسی که به پروتکل‌های بهداشتی پایبند نباشند، بسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نظام عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از پایش بهداشتی مدارس این شهرستان از هفته آینده خبر داد و گفت: مدارسی که به پروتکل‌های بهداشتی پایبند نباشند، بسته می‌شوند.

او در جلسه مشترک بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات نهایی در محل شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار داشت: پس از بازگشایی مدارس حدود ۱۰ درصد از دانش‌آموزان این شهرستان برای رفع اشکال در کلاس درس حضور پیدا کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت آستارا تاکید کرد: باید مراقبت‌ها طوری باشد که دانش‌آموزان از منطقه قرمز به منطقه سفید منتقل و همنوعان خود را آلوده نکنند.

عباسی افزود: باید در هر واحد آموزشی یک اتاق ایزوله مناسب برای قرنطینه دانش‌آموزان مورددار و مشکوک به ویروس کرونا ایجاد شده و حتی‌المقدر از تردد دانش‌آموزان بدون ماسک به محیط آموزشی مدرسه خودداری شود.

او کنترل روزانه آب شرب مدارس، جدا کردن دانش‌آموزان پرخطر، توزیع بسته‌های بهداشتی و تکمیل هر دو یک هفته بار فرم‌های غربال‌گری را از دیگر الزامات بازگشایی مدارس طبق پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا همچنین ضرورت گندزدایی روزانه حوزه‌های امتحانی را یادآور شد و گفت: مدت‌زمان هر گندزدایی ۶ ساعت بوده و تب‌سنجی روزانه دانش‌آموزان به هنگام ورود به حوزه‌های امتحانی باید توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و مربیان بهداشت مدارس انجام شود.

سید سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در این جلسه گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه به مدت یک‌ماه در ۶ حوزه امتحانی با شرکت ۹۹۵ دانش‌آموز دختر و پسر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه طبق ابلاغیه جدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان امتحانات پایه نهم متوسطه دوره اول نیز به صورت حضوری در ۳۷ مدرسه شهری و روستایی برگزار می‌شود، افزود: تاریخ برگزاری امتحانات پایه نهم فعلا مشخص نیست.

۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان آستارا در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که در پی تعطیلی مدارس از ۳ اسفند ماه سال گذشته تاکنون آموزش از طریق فضای مجازی و صداوسیما دنبال می‌شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.