معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از آغاز سفر‌های جاده‌ای بعد از عیدفطر و تشدید نظارت بر شرکت‌های مسافربری استان کرمان خبرداد.

تشدید نظارت بر شرکت‌های مسافربری استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی صیفوری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در نشست هماهنگی این اداره کل با رئیس پلیس راه استان و مسئولین انجمن‌های صنفی، رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل استان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام تعطیلات عید سعید فطر و احتمال افزایش سفر‌های جاده‌ای بوسیله ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای اعم از اتوبوس و سواری کرایه بین شهری بویژه در مبادی و مقاصد درون استانی و نظارت بر شرکت‌ها و ناوگان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و کنترل فنی نیز تشدید خواهد شد.

او افزود: همزمان با آغاز سفر‌های تابستانی نیز نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان تشدید خواهد شد و چنانچه از طرف رانندگان یا شرکت‌ها تخلفی صورت بگیرد در اسرع وقت به کمیسیون‌های فوق العاده ماده ۱۲ و ۱۱ معرفی خواهند شد.

صیفوری افزود: برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها وموسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر انجام می‌شود و شرکت‌ها موظفند کلیه ناوگان خود را قبل از حرکت مورد بازدید فنی قرار داده و علاوه بر این تجهیز تمامی اتوبوس‌ها و سواری کرایه‌های بین شهری به لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده الزامی است.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماری کرونا در روز‌های اخیر تاکید بر این است که مردم حتی الامکان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

صیفوری اظهار کرد: کلیه شرکت‌های حمل ونقل مسافر استان موظفند به صورت شبانه روز مانیتورینگ سیستم سپهتن خود راکنترل کنندو مسافران نیز بایستی در محیط داخل اتوبوس از ماسک و دستکش استفاده کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: توزیع غذای گرم در طول سفر ممنوع شده است و تغذیه بایستی به صورت خشک و بسته بندی همراه با ماسک، دستکش یکبار مصرف و دستمال مرطوب میان مسافران توزیع شود.

او گفت: بهتر است مسافران اقلام بهداشتی حفاظت شخصی به همراه داشته باشند و چنانچه قصور یا کوتاهی از سوی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مشاهده شد، می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به این اداره کل اطلاع داده و یا به دفتر نظارت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در طبقه همکف پایانه مسافربری آدینه کرمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار