حمیدی گفت: هر چند لیگ بلژیک چندان معتبر نیست، اما حضور بازیکنان ایرانی در لیگ بلژیک باعث می‌شود آن‌ها فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورند.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حضور والیبالیست‌های کشورمان در لیگ‌های خارجی گفت: تقریبا همه بر این موضوع اتفاق نظر دارند که حضور در لیگ‌های معتبر دنیا، می‌تواند ماهی‌ها و شاه ماهی‌های والیبال ما را به نهنگ تبدیل کند.  

کارشناس والیبال در ادامه گفت: پرویز کاظمی، حسن شمشیری، علی کازرونی، حبیب کوزه لی و محمد رحیمی نخستین گروه بازیکنان ایرانی بودند که در دهه ۶۰ به لیگ‌های اروپایی رفتند و در تیم‌های خوب ترکیه بازی کردند. برادران اسکویی هم از لژیونر‌های خوب آن زمان والیبال کشورمان محسوب می‌شوند. امروزه ستاره‌های با تجربه ما در لیگ‌های روسیه و ایتالیا بازی می‌کنند و من به عنوان فردی که به مدت نیم قرن والیبال را نوشتم و آن را تحلیل کردم، حضور بازیکنان جوانی مانند امیر حسین اسفندیار، جواد کریمی و مرتضی شریفی را دریچه تازه‌ای برای والیبالیست‌های ایرانی می‌دانم.  

حمیدی  گفت: اگر این بازیکنان با مشاوره‌های درست به اروپا بروند، بدون تردید با دست پر به ایران برمی گردند و می‌توانند سال‌ها در خدمت تیم ملی ما باشند. به اعتقاد من اولویت اسفندیار و کریمی باید حضور در لیگی مانند ترکیه یا لهستان باشد. البته بازی در لیگ‌های ایتالیا و روسیه سقف آرزوی بازیکنان ما است.


بیشتر بخوانید: ملی پوش والیبال ایران لژیونر شد


او درباره پیوستن اسفندیار و کریمی به تیم‌های بلژیکی گفت: با وجود این که لیگ بلژیک، چندان معتبر نیست، اما می‌تواند زمینه را برای تجربه اندوزی بازیکنان ما فراهم کند، زیرا ۲ بازیکن جوان ما در لیگ این کشور، فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند. شریفی هم که در حال حاضر در لیگ ترکیه بازی می‌کند، اگر بتواند تیمش را عوض کند می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. این بازیکنان می‌توانند مُبلغ بسیار خوبی برای فرهنگ والیبال کشورمان باشند.  

حمیدی گفت: صحبت‌هایی مبنی بر تمایل چند تیم اروپایی از جمله گالاتاسرای ترکیه به جذب محمد امین اسماعیل نژاد مطرح شده است. گالاتاسرای همان تیمی است که حبیب کوزه لی ۴۰ سال پیش در آن بازی می‌کرد و عملکرد خوبی در آن جا داشت.  

کارشناس والیبال کشورمان افزود: حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی را اتفاق مثبتی می‌دانم و معتقدم که بازیکنان ما به هیچ وجه نباید به بازی در لیگ‌های عربی راضی شوند، زیرا آن جا پول هست، اما خبری از والیبال نیست. امیدوارم فدراسیون والیبال و مشاورینی که بازیکنان ما را به حضور در لیگ‌های خارجی تشویق و ترغیب می‌کنند، به همراه واسطه‌هایی که دنبال درآمد هستند، باید بدانند که مردم و کارشناسان والیبال یک روز درباره عملکرد آن‌ها قضاوت خواهند کرد و امیدوارم که سرافکنده والیبال ملی ما نشوند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار