بسته حوادث/خبرهای نیروی انتظامی

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: سه میلیون دینار ارز قاچاق در پایانه مرزی پرویزخان شهرستان قصرشیرین باتلاش ماموران پلیس کشف شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جمال سلمانی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران مستقر در پایانه مرزی پرویزخان حین گشت زنی به ۲ تن که بسته‌هایی در دست داشتند، مشکوک و آن‌ها را مورد بازرسی قرار دادند.

او گفت : در این بازرسی سه میلیون دینار عراق معادل ۴۲۰ میلیون ریال به همراه ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد حاصل از فروش دینار‌ها کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از دستگیری این ۲ فرد متخلف و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

دستگیری ۶ حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: ۶ حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی در سراب ماراب روستای پاتاق این شهرستان دستگیر شدند.

منوچهر رضایی افزود: با رصد و پایش اطلاعاتی عوامل انتظامی سرپل ذهاب و کسب اخبار واصله مبنی بر تخریب قسمتی از آثار سنگی تاریخی (استوان، جایگاه نگهداری استخوان) در سراب ماراب روستای پاطاق توسط افرادبا هویت معلوم که اقدام به کاوش اطراف این اثر به جهت کشف اشیای تاریخی احتمالی کرده‌اند، رسیدگی به این موضوع در دستور کار عوامل انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی با مقام قضایی و حمایت و پشتیبانی دادستان شهرستان سرپل ذهاب، ۶ فرد متهم با هویت معلوم که بیشتر غیربومی هستند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: متهمان در بازجویی اولیه به تخریب اثر سنگی موصوف اعتراف کرده و از این افراد یک دستگاه گنج یاب و متعلقات کاوش کشف و ضبط شد.

 رضایی ادامه داد: در این راستا پرونده قضایی تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مقامات قضایی شهرستان سرپل ذهاب قرار گرفتند.

او گفت: هیچ گونه آثار تاریخی دیگری مورد تخریب یا تعرض قرار نگرفته و نیروی انتظامی و دادستانی شهرستان سرپل ذهاب در برخورد جدی و مقتدرانه با متجاوزان به حریم تاریخی و میراث فرهنگی با هیچ کسی مسامحه‌ای ندارند و چنانچه فردی بخواهد به آثار نیاکان و تاریخ این مرز و بوم دست درازی نماید سیلی محکمی از مجریان و حافظان میراث تاریخی خواهد خورد.

او از فعالان فضای مجازی و مدیران شبکه‌های اجتماعی خواست در انتشار اخبار دقت نظر داشته و اخبار صحیح را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده و در اطلاع رسانی اخبار اغراق و تشویش نکنند، زیرا نیروی انتظامی و دادستانی با تشویش کنندگان در فضای مجازی و حقیقی برخورد جدی و قانونی می‌کند.

 رضایی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی و سامانه ۱۹۷ به ماموران انتظامی اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در "پاوه"

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰ دستگاه تلویزیون و ۱۶۰ هزار عدد سیگار قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در شهرستان "پاوه" خبر داد.

علی اکبر جاویدان افزود: ماموران انتظامی پاوه حین گشتزنی در سطح شهر به یک دستگاه کامیون که با سرعت زیادی در حال حرکت به نقاط مرزی بود مشکوک شدند.

او ادامه داد: ماموران پس از مدتی تعقیب نامحسوس در فرصتی مناسب نسبت به توقیف کامیون مورد نظر اقدام و بازرسی‌های لازم را انجام دادند.

جاویدان ادامه داد: در این بازرسی ۱۰ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی و ۱۶۰ هزار نخ سیگار قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۲ میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۳ نفر در این رابطه و معرفی آن‌ها به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد.

او در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

دستگیری عامل تیراندازی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عامل تیراندازی با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

حسین براری افزود: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی به یک واحد مسکونی در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری بعثت با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و وی را دستگیر کردند.

براری افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و انگیزه اش را اختلافات شخصی با صاحب منزل عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.