معاون دادستان مشهد گفت: بازآفرینی شهری می‌تواند تسهیلگری شایان توجهی در زمینه کاهش وقوع جرم و رفتار‌های خلاف قانون داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدهادی شریعت‌یار معاون دادستان مشهد در جلسه کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد که با دستورکار گزارش عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری برگزار شد، گفت: اقدامات بسیار ارزشمندی را از سوی مدیریت شهری مشهد در محلات هدف بازآفرینی که شامل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و حاشیه شهر می‌شود، شاهد هستیم.

او با بیان اینکه مجموعه این اقدامات خواسته‌های دادستانی مشهد بوده است، افزود: ذات این اقدامات بسیار کارآمد است و هرچه جلوتر برویم، بدون شک پخته‌تر هم خواهد شد.

معاون دادستان مشهد با اشاره به نقش موثر مدل بازآفرینی در زمینه کاهش وقوع جرم و رفتار‌های خلاف قانون ادامه داد: بسته‌های تشویقی بازآفرینی نیز در شرایطی که شاهد خرد شدن املاک و اراضی به واحد‌های ۳۰ تا ۴۰ متری در این مناطق هستیم، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: افزایش تعداد محلات هدف شهری برای بازآفرینی در مشهد

شریعت‌یار بیان کرد: این بسته‌های تشویقی اگر به خوبی اطلاع‌رسانی شود و ساز و کار‌های آن به آگاهی عموم برسد، اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.

او  با بیان اینکه مجموعه اقدامات سازمان بازآفرینی شهرداری از نگاه پیشگیری از وقوع جرم نیز، در کنار سایر حوزه‌ها، شایان توجه است، تصریح کرد: توجه به موضوعاتی، چون اشتغال، تقویت هویت بخشی، تشخص بخشیدن به ساکنان از جمله اقداماتی هستند که به نوعی زیرمجموعه پیشگیری از وقوع جرم نیز شامل می‌شود.

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: حاشیه شهر مشهد را بواسطه چنین اقداماتی میتوان سامان داد و حرکت بسیار خوبی شکل گرفته است.

شریعت‌یار اظهار کرد: به میزانی که اقدامات بازآفرینی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد، ما هم کنار مدیریت شهری هستیم تا بتوان گام تاثیرگذاری در این جهت برداشت.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.