معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بازگشت فعالیت بیمارستان‌های استان به روال عادی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خوشبختانه در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود تخت در بیمارستان‌هایی که بیمار را پذیرش می‌کنند وجود ندارد و هنوز تمام تخت‌های تدارک دیده شده به این منظور اشغال نشده است البته یکی دو روز با مشکل کمبود تخت‌های ویژه مواجه شدیم که به خوبی مدیریت شد.

او گفت : با توجه به تعداد بیماران بستری، بیمارستان‌های گلستان، نسیم، فارابی و محمد کرمانشاهی پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی است، اما در صورتی که شمار بیماران افزایش یابد امکان اختصاص و تجهیز بیمارستان‌های دیگر وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شد تجهیزات بیمارستانی نظیر ونتیلاتور، ماشین‌های بیهوشی، دستگاه اکسیژن ساز تهیه شده و خوشبختانه در حال حاضر با مشکل جدی مواجه نیستیم هر چند ممکن است در سطح شهرستان‌ها مشکلاتی دیده شود که عمده نیست.

روشنی گفت: در حال حاضر در دورافتاده‌ترین شهرستان‌های استان نظیر قصرشیرین، ثلاث باباجانی تا شهرستان‌های بزرگ مثل اسلام آباد غرب شاهد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی هستیم و بسیاری از شهرستان‌ها از نظر تجهیزات بیمارستانی وضعیت نسبتاً پایداری دارند، اما اگر بیماران حالت بحرانی پیدا کنند به مراکز درمانی کرمانشاه ارجاع داده خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان‌های استان از جمله سنقر، کنگاور و اسلام آباد غرب شمار بیماران بستری و ترخیص شده بیشتر بوده با این حال از نظر امکانات بیمارستانی مشکل خاصی در این شهرستان وجود ندارد.

او افزود: اطلاعاتی درباره اینکه ویروس پس از چند ماه چه تغییرات رفتاری را به دنبال دارد در دست نیست، اما آنچه مسلم است در حال حاضر در حال بیمار زایی است و افراد مبتلا دچار مشکلات تنفسی، گوارشی و سایر علائم خواهند شد بنابراین احتیاطات قبلی نظیر رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله اجتماعی به طور جدی مورد تاکید است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر هیچ نتیجه گیری از اینکه ویروس ضعیف شده نخواهیم داشت بلکه همچنان در حال بیمار زایی است.

روشنی درباره فعالیت مراکز درمانی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از آنجا که مردم به خدمات پزشکی غیر کرونایی نظیر اعمال جراحی و درمان‌های مربوطه نیازمند هستند رفته‌رفته مراکزی که خدمات آن‌ها خطر کمتری داشته راه اندازی و بازگشایی شدند و به جز بیمارستان گلستان و فارابی که بیشتر تخت‌های آن‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافته شرایط در سایر مراکز بیمارستانی با رعایت دستورالعمل‌ها به روال عادی برگشته و در حال حاضر بسیاری از اعمال جراحی ضروری و نیمه ضروری نظیر جراحی‌های سرطان، آندوسکوپی و … با رعایت احتیاطات کامل در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

او افزود: همچنین مجوز انجام جراحی‌های غیر ضروری و اعمال جراحی زیبایی به برخی از مراکز خصوصی با رعایت احتیاط و نکات ایمنی صادر شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.