نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه باید با هماهنگی کامل دمشق صورت بگیرد و نیازی به بازگشایی مراکز بازرسی مرزی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز گذشته اعلام کرد دمشق مسئول اصلی تحویل کمک‌های بشردوستانه‌ای است که به سوریه ارسال می‌شود و برای تحویل این کمک‌ها نیازی به بازگشایی پاسگاه‌های فرامرزی نیست.

در ژانویه ۲۰۱۴، شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم گرفت عملیات‌های بشردوستانه فرامرزی را در سوریه آغاز کند. در ژانویه سال جاری میلادی نیز این قطعنامۀ شورای امنیت به مدت شش ماه دیگر تمدید شد. اما تحویل این کمک‌ها از طریق پاسگاه‌های مرزی صورت می‌گرفت که تعداد آن‌ها از چهار به دو پاسگاه کاهش یافته است.

نماینده روسیه در سازمان ملل در این خصوص گفت «زمان خود را برای بازگشایی پاسگاه‌های بسته شده تلف نکنید. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد باید برای همکاری با دمشق ترغیب شود تا راه‌هایی را برای ارائه کمک از طریق پست‌های بازرسی مرزی موجود بیابد و همچنین از طریق خود سوریه اقدام کند.»

به گفته نبنزیا، بسیاری از مناطقی که پیش‌تر از کنترل دمشق خارج شده بودند حالا در اختیار دولت مرکزی هستند و سازوکاری مرزی که برای تحویل کمک به مناطقی خارج از کنترل دولت مرکزی پیش بینی شده بود از همان ابتدا فقط یک اقدام موقت در نظر گرفته شده بود. این نماینده روسیه تاکید کرد «وانمود کردن به اینکه از این امر آگاه نیستید را تمام کنید. عمل کردن براساس سود و سهم ژئوپلیتیک خود را تمام کنید که هیچ ارتباطی با اصول انسان دوستانه ندارد.»

در طول این نشست نمایندگان آمریکا و انگلیس از حمایت خود برای بازگشایی مراکز بازرسی بسته شده در سویه خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار