رییس انجمن حمایت از بیماران خاص بروجرد گفت: تا کنون برای ۲ هزار شهروند این شهرستان کارت اهدا عضو صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس انجمن حمایت از بیماران خاص بروجرد گفت: تا کنون برای ۲ هزار شهروند این شهرستان کارت اهدا عضو صادر شده است.

فاطمه یاراحمدی  افزود: شهرستان بروجرد با ۳۷ مورد مرگ مغزی که اعضای پیکر آن‌ها اهدا شده در غرب کشور با بیشترین شمار اهداء کنندگان عضو رتبه نخست را دارد.
او افزود: اعضای بدن این ۳۷ بیمار مرگ مغزی به زندگی ۱۵۰ بیمار نیازمند به عمل پیوند حیاتی دوباره داده است.
رییس انجمن حمایت از بیماران خاص و ام اس بروجرد بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی که در زمینه اهدای عضو در شهرستان صورت گرفته اکنون نگرش به سمت برخورداری از کارت اهدای عضو و اهدای عضو بیماران مرگ مغزی بیشتر شده است.
یاراحمدی اضافه کرد: بیشتر متقاضیان و علاقه‌مندان به دریافت کارت اهدای عضو در شهرستان افراد تحصیل کرده و جوانان ۲۰تا ۳۰ ساله هستند.
او با اشاره به اینکه کوچکترین فرد متقاضی اهدا عضو در شهرستان دانش آموز ابتدایی و بزرگترین مرد ۷۰ ساله است، ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ اهدای اعضا در بین مردم و با توجه به حرمت و جایگاه ارزشمند اهداء کنندگان برای این افراد قطعه‌ای در آرامستان بروجرد تعیین شده است.
یاراحمدی یادآور شد: یک جسد که به خاک سپرده می‌شود می‌تواند حیات دوباره را به هفت نفر با اهدا قلب. کلیه ها. کبد. ریه. لوزالمعده و نسوج اهدا کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.