مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: پارسال ۱۱۲ مجوز مشاغل خانگی فرهنگ و هنر در فارس صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: پارسال تعداد ۱۱۲ مجوز مشاغل خانگی فرهنگ و هنر در فارس صادر شده است.

او، با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحقق سیاست‌های رونق اقتصاد فرهنگ و هنر، توسعه مشاغل کوچک و متوسط به طور عام و توسعه مشاغل خانگی به طور خاص بود، تصریح کرد: هدف این مشاغل، افزایش درآمد و ثروت اهالی فرهنگ، ادب و هنر است.

سهرابی ادامه داد:  پارسال ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با تایید کارگروه اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان‌ها، تصویب شد و متقاضیان استفاده از این تسهیلات به بانک‌های رفاه و توسعه تعاون معرفی شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد بود، افزود: این راهکار از جمله اقدامات مناسب برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی‌توانند جذب بازار شوند.

او، اضافه کرد: در این زمینه، ۹ طرح مشاغل خانگی پشتیبان و ۱۰۳ طرح مشاغل خانگی مستقل هستند.

سهرابی اظهار کرد: مجوزهای فعالیت مشاغل خانگی بخش فرهنگ و هنر به‌ صورت مشترک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، در ۹ رسته و در ۱۳۴ رشته شغلی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار