یک استاد خوشنویسی گفت: آیه ۱۰۷ سوره یونس را برای رفع بلای کرونا خوشنویسی کردیم.

عباسعلی زارع زاده استاد خوشنویسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح کتابت قرآن کریم با خودکار از سال ۱۳۸۸ تاکنون در یک روز از ماه مبارک رمضان توسط هنرجویان خوشنویسی با خودکار انجام می‌شود.

او ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ این طرح را کلید زدیم و در ایام ماه رمضان در نمایشگاه‌های بین المللی قرآن یک سوره یا کل قرآن را با خودکار کتابت می‌کردیم.

این استاد خوشنویسی در ادامه گفت: طرح کتابت قرآن در یک روز، برای اولین بار در جهان انجام شد و این در صورتی بود که تذهیب و گل و بوته حاشیه این طرح شش ماه زمان برد.

او در خصوص نحوه کتابت قرآن در ماه رمضان امسال گفت: در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه قرآن در اصفهان برگزار نشد، اما تلاش کردیم این هدف و ایده را ادامه دهیم، از همین رو آیه ۱۰۷ سوره یونس است که برای رفع گرفتاری‌ها و بلایا خوانده می‌شود را برای کتابت با خودکار انتخاب کردیم.

این استاد خوشنویس بیان کرد: آیه ۱۰۷ سوره یونس با نیت از بین رفتن ویروس کرونا توسط گروهی ۳۰ نفره انجام شد این هنرمندان بالای ۳ سال سابقه فعالیت دارند و تا سطح حرفه‌ای خوشنویسی خودکار را طی کرده اند. هنرجویان بین ۷ تا ۱۰ بار این آیه را کتابت کردند که در کل ۲۰۰ بار این آیه توسط هنرمندان این رشته به کتابت درآمد.

زارع زاده در خصوص کاغذ مورد استفاده در این هنر اظهار کرد: کاغذی که این خوشنویسان برای هنر خوشنویسی با کاغذ انجام می‌دهند کاغذ گلاسه با طرح ابر و باد است که خط بر روی آن بسیار زیبا می‌شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.