رئیس اداره محیط زیست شادگان گفت: کارشناسان پایش این اداره بهمراه بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان از وضعیت پسماند‌های عفونی درمانگا‌ها و مطب‌های این شهرستان بازدید می‌کنند.

  مجدمی رئیس اداره محیط زیست شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کارشناسان پایش این اداره بهمراه بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان از وضعیت پسماند‌های عفونی درمانگا‌ها و مطب‌های این شهرستان بازدید می‌کنند.

او  در خصوص رسیدگی به وضعیت پسماند عفونی پزشکی ونحوه تفکیک از مبدا با اشاره به انجام بازدید‌های سرزده از مطب‌ها و درمانگاه‌های شهرستان شادگان و لزوم برخورد جدی با خاطیان افزود: با توجه به اهمیت مدیریت پسماند‌های عفونی، طرح ضربتی نظارت و بازدید سرزده از مطب‌ها و درمانگاه‌های شهرستان شادگان آغاز شده است.

مجدمی با اشاره به ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند با مضمون نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه‌ی مدیریت پسماندها، بیان کرد: در پی فعالیت‌های انجام شده و پایش‌های مستمر و نظارت بر نحوه مدیریت اصولی پسماند‌های عفونی مطب‌ها و درمانگاهااقدام به بازرسی مجدد و سرزده از این مراکز در سطح شادگان اجرا شد و به تعدادی از این مطب‌ها تذکر جهت رفع اشکالات و موارد عدم رعایت ماده ۳۳ضوابط مدیریت اجرایی پسماند پزشکی اقدام نمایند.

رئیس اداره محیط زیست شادگان ادامه داد: بدیهی است در بارزسی‌های بعدی درصورتی که اقدامی از طرف آن واحد طبق مقررات آئین نامه مدیریت پسماد صورت نگیرد مراتب به عنوان خاطیان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.