رئیس شرکت سونی اعلام کرد که کنسول PS5، صد برابر سریع‌تر از نسل گذشته خود عمل می‌کند.

کنسول PS5، صد برابر سریع‌تر از نسل قبلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها سرعت حرف اول را می‌زند و بین کنسول‌های نسل جدید، می‌توانیم آن کنسول را برنده بدانیم که سرعت پردازش بالاتری دارند. رئیس شرکت سونی اعلام کرده است که PS5 در سرعت پردازش داده‌ها، ۱۰۰ برابر سریع‌تر از PS4 عمل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: کنسول PS4 بیش از ۱۱۰ میلیون دستگاه فروش کرد


مدیر سونی همان حرفی را زده است که معمار سیستم PS5، اولین بر در ماه مارس گفته بود. این مسئله نشان‌دهنده این است که شرکت مادر پلی‌استیشن، سونی چقدر به سرعت پردازش بازی‌ها در سیستم آینده کنسول خود اهمیت می‌دهد. مدیرعامل شرکت سونی، کنیچیرو یوشیدا در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد: به منظور تقویت بیشتر حس شناور بودن در بازی‌ها، انتظار داریم نه تنها وضوح تصویر بلکه سرعت بازی‌ها نیز بهبود یابد. به عنوان مثال، از طریق SSD با سرعت بالا و با طراحی سفارشی، قصد داریم سرعت پردازش داده‌های بازی را که تقریباً ۱۰۰ برابر سریع‌تر از PS4 است، تحقق بخشیم. زمان بارگذاری بازی باید بسیار کوتاه‌تر باشد و بازیکنان باید تقریباً در یک لحظه بتوانند در دنیای بازی‌های بی‌نظیر حرکت کنند.

در صحبت‌های جدیدی که از PS5 می‌شود، مارک سرنی، معمار این کنسول حافظه SSD را کلید سخت‌افزاری نسل بعدی می‌داند و توضیح داده است که این درخواست شماره یک از توسعه‌دهندگان است. نکته اول و مهم‌تر از همه، سرنی می‌گوید SSD به طراحان بازی آزادی می‌بخشد تا بازی‌های سریع‌تر و یکدست‌تری را تولید کنند. اگرچه شایان ذکر است که حافظه ۸۲۵ گیگابایتی PS5 مطابق با حافظه یک ترابایتی Xbox Series X نیست، اما سرنی بر این عقیده است که بازی‌ها با سرعت بیشتری در PS5 بارگذاری خواهند شد. به این ترتیب، دیگر خبری از نصب بازی‌ها به شیوه سنتی نسل قبل نیست.

کنسول PS5، صد برابر سریع‌تر از نسل قبل

طبیعی است که حافظه SSD کنسول نسل بعد پلی‌استیشن با سرعت ۵ گیگابایت در ثانیه نیز مزایای بازی را در اختیار گیمر‌ها قرار خواهد داد. محدودیت‌های سخت در سرعت‌های بالایی که بازی‌های اتومبیلرانی دارند، به راحتی در کنسول نسل بعد پلی‌استیشن اجرا خواهد شد و گیمر‌ها هم این اجازه را دارند که بازی را با سرعت بیشتری بازی کنند. سرنی خاطرنشان کرد که بارگیری بافت‌ها در کسری از ثانیه اتفاق خواهد افتاد و این امکان وجود دارد که اگر گیمر سر خود را بازگرداند، صحنه‌ای را از دست بدهد. این موضوع برای نسل بعد بسیار حساس است و می‌تواند مسئله‌ای حیاتی به حساب بیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۲۲:۴۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
کی میاد ایران؟