مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از برگزاری مسابقه «کروناپلی» ویژه فرزندان پرسنل وزارت بهداشت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، با اشاره به رسالت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویان بیان کرد: در راستای گسترش دامنه فعالیت‌های «پویش دانشجویی مقابله با کرونا» چندین مسابقه و فعالیت فرهنگی و کشوری را طراحی و اجرا کردیم. در همین زمینه مسابقه «کروناپلی» ویژه فرزندان پرسنل وزارت بهداشت سراسر کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرم طراحی و با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از اجرای این مسابقه آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با بحث پیشگیری در راستای مقابله با ویروس کرونا است. این مسابقه از روز سوم خردادماه و همزمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر به مدت سه روز در بین رده سنی۷ تا ۱۲ ساله برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت درباره اهداف برگزاری مسابقه «کروناپلی» اشاره کرد: در این مسابقه مجازی دانش و اطلاعات عمومی فرزندان پرسنل وزارت بهداشت در زمینه ویروس کرونا سنجیده می‌شود. بهترین روش مقابله و افزایش آگاهی به دانش‌آموزان استفاده از فضای مجازی با استفاده از انیمیشن‌های جذاب در این حوزه است. در کنار آن آموزش و آشنایی با ویروس کرونا در قالب یک مسابقه مرحله‌بندی شده شکل می‌گیرد تا متوجه شویم با توجه به موضوع بازگشایی مداراس تا چه اندازه فرزندان کارکنان وزارت بهداشت با این موضوعات آشنا هستند.

زائری‌لطف اضافه کرد: به عنوان مثال در یک مرحله موضوع آشنایی با ویروس کرونا مطرح می‌شود که شرکت‌کنندگان بعد از گذشتن از آن وارد مراحل بعدی از جمله نحوه محافظت از دیگران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور در اماکن عمومی مانند سرویس مدارس و... می‌شوند. علاقمندان برای شرکت در این مسابقه باید به نشانی coronaplay.ir مراجعه کنند. تمام شرکت‌کنندگان بدون استثناء مراحل مسابقه را طی کرده تا به امتیاز لازم برسند. درواقع مسابقه «کروناپلی» آزمون کوچکی برای دانش‌آموزان در ارتباط با پیشگیری اولیه و آموزش است.

زائری‌لطف درباره اصول طراحی سوالات و نظارت علمی این مسابقه عنوان کرد: طراحی این مسابقه توسط دکتر لیلی مصلی‌نژاد از همکاران دانشگاه علوم پزشکی جهرم و با نظارت دقیقی انجام شده است. سوال‌ها نیز بر اساس پروتکل‌های بهداشتی «ستاد ملی مقابله با کرونا» و به صورت علمی طراحی شده‌اند. همچنین جوایز خوبی برای شرکت‌کنندگان این مسابقه در نظر گرفته شده است. به پنج نفر اول، پنج نفر دوم و پنج نفر سوم به ترتیب سه میلیون، دو میلیون و یک‌میلیون ریال و همچنین به ۱۴۰ نفر به قید قرعه هدایای نقدی تقدیم می‌شود.

او در پایان درباره اهداف چندگانه این مسابقه بیان کرد: در حال حاضر درمان قطعی برای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد و افراد باید با رعایت حفاظت‌های شخصی خودشان را از این ویروس مصون نگه دارند. با این هدف سعی کردیم دانش‌آموزان ۷ تا ۱۲ ساله را ضمن آموزش دادن با موضوع پیشگیری آشنا کنیم. پیشگری و ارتقاء سطح دانش کارکنان و دانش آموزان مهمترین هدفی است که از طراحی این مسابقه در ذهن داریم تا آن‌ها را نسبت به این موضوع حساس‌تر و کنجکاوتر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.