ایده شهید قدس:

تبدیل راهبرد دفاع به راهبرد هجوم و پرتاب سنگ به پرتاب موشک

امام جمعه زهکلوت با اشاره به نامیدن حاج قاسم سلیمانی به شهید قدس گفت: او راهبرد دفاع را به راهبرد هجوم تبدیل کرد و مقاومت اسلامی را از پرتاپ سنگ به پرتاپ موشک سوق داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام بامری، امام جمعه زهکلوت در خطبه های نماز جمعه این هفته،  با بیان اینکه طبیعت رژیم اشغالگر صهیونیستی، تجاوز و بر پایه زورگویی، خشونت و قصاوت بنا شده است، گفت: امروز و هر روز دیگری تنها راهکار در قبال این رژیم،  مقاومت اسلامی است.

او با بیان این مطلب که با پیروزی انقلاب اسلامی، در فلسطین ۲ مسئله مهم اتفاق افتاد، افزود: هم زمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نهضت فلسطین به یک نهضت اسلامی مبدل شد و مقاومت اسلامی به وجود آمد نهضتی که رنگ اسلامی به خود گرفت و مبارزان این نهضت با انگیزه اسلامی بسیار قوی وارد میدان شدند و انتفاضه که یک جوشش همیشگی است، به وجود آمد.

حجت الاسلام بامری همچنین گفت: روز قدس نماد حمایت از ملت مظلومی است که حق آن ها به وسیله یک رژیم غاصب پایمال شده است و هر ساله ملت های مسلمان در لبیک به دعوت اسلام و امام راحل برای حمایت از آرمان فلسطین به صحنه می آیند.

او افزود: قضیه غصب فلسطین یکی از لکه های ننگ بزرگ تاریخ معاصر است؛ چرا که در این قضیه یک ملت را از کشور خود بیرون کرده اند و سال ها است که برخی تلاش دارند و وانمود می کنند که قضیه فلسطین تمام شده است؛ اما این ها بدانند که ملت انقلابی ایران و کلیه ملت های آزاده دنیا در روز قدس اعلام می‌کنند که هیچ وجه مسئله فلسطین تمام نشده است. 

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: وجود اسرائیل از لحاظ اسلامی، انسانی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی یک خطر بزرگ برای کشورهای منطقه است و برای غرب آسیا یک راه بیشتر وجود ندارد و آن انحلال و زوال دولت صهیونیستی است و الحمدلله این غده سرطانی، امروز از هر زمانی ضعیف تر و شکننده تر شده، درست مانند حامی اصلیش آمریکا که گرفتار افول موریانه وار است.

او همچنین گفت: با رشد انقلاب اسلامی و پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانه های مقاومت ابتدا در لبنان و بعد در فلسطین روئید، بعد از جنگ های نمایشی سران عرب و سازش ننگین کمپ دیوید شجره طیبه انتفاضه سنگ، جوانه زد و امروز مقاومت فلسطین از مرحله تهیه قلاب، سنگ و انتفاضه به تولید موشک نقطه زن رسیده است و این شکست، رژیم پوشالی اسرائیل را از ۶ کشور بزرگ عرب به پنجمین ارتش جهانی در جنگ های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۲ روزه با چند گروه مقاومت تقلیل داده است.

امام جمعه زهکلوت با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت بیان کرد: امسال اولین روز قدسی است که بدون حضور ظاهری شهید قدس حاج قاسم برگزار می شود. اسماعیل هنیه در مراسم تشییع این شهید در دانشگاه تهران، حاج قاسم را شهید قدس خطاب کرد چرا که حاج قاسم بود که راهبرد دفاع را به راهبرد هجوم تبدیل کرد و مقاومت اسلامی را از پرتاپ سنگ به پرتاپ موشک سوق داد.

او بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی برای تسلیح کرانه غربی رود اُردن همت کرد و با شرکت مستقیم در جنگ های ۲۲ روزه، هدایت عملیات مقاومت اسلامی را برعهده گرفت و راهبرد مبارزه به جای مذاکره را سیاست اصلی مقاومت کرده و آن را به الگویی در سرتاسر منطقه تبدیل کرد. با طرح های حاج قاسم، افسانه شکست ناپذیری صهیونیسم باطل شد و به فضل الهی زنگ نابودی اسرائیل به صدا درآمده است و ان شاءالله بزودی این غده سرطانی محو می شود.

حجت الاسلام بامری با اشاره به جنگ های ترکیبی آمریکا علیه ایران که توطئه و طراحی دشمن برای محاصره کردن ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: باز دارندگی، ترکیب راهبردی نوین در برابر جنگ ترکیبی دشمن است که در آن طرف مقابل (ایران ) به نقطه ای از قدرت و توانمندی رسیده که توانسته همزمان در چند محور با ابزارهای مختلف، جنگ ترکیبی و فشار حداکثری دشمن را خنثی و بی اثر کند

او  تصریح کرد: مردم صبور و بصیر ایران در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی( مدظله العالی)  در شرایط تحریم نفتی و کاهش قیمت نفت، فرصت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت را به وجود آوردند و از سوی دیگر در اوج تحریم تسلیحاتی، به پرتاپ ماهواره نور رسیده و به ساخت موشک های دور بُرد دست یافتند.

 امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: همزمان در اوج همه گیری کرونا و با شرایط سخت اقتصادی، ملت عزیز ما بی سابقه ترین رزمایش اجتماعی و امدادی مردمی مواسات را به وجود آوردند و علاوه بر این همزمان با کمک نیروهای جهادی و هم پیمان در یمن، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان به تحرکات دیپلماسی و نظامی دشمن پاسخ داده و اجازه کوچکترین تجاوز دشمن به خاک ایران از طریق هوا، زمین و دریا را نمی دهد، همچنان که امروز شاهد حرکت نفتکش های ایرانی با پرچم رسمی کشور عزیز ما ایران به سمت ونزوئلا که در منطقه حیات خلوت آمریکا است، هستیم همه این دستاوردها جلوه هایی از باز دارندگی است.

او تاکید کرد: بازدارندگی، میزان تاب آوری و مقاومت ملی ایرانیان را بالا برده است چنان که در سخت ترین و دشوارترین شرایط در سطح کلی جامعه نه تنها رفتارهای خلاف اخلاق اجتماعی دیده نمی شود؛ بلکه جلوه های بی بدیل ایثار، گذشت، وفاداری، فداکاری، مواسات و همدلی را در پیش چشم متعجب دنیا به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر نتیجه رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی، اقدام جهادی جوانان مومن و انقلابی بود  و امید است با الگو گیری از نبوغ و نقشه مهندسی نظامی که رزمندگان و شهدا در عرصه نظامی با آن، این فتح الفتوح را خلق کردند در عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیز شبیه سازی شود و فتح الفتوح های دیگری رقم زده شود.

 انتهای پیام/ م 

 

برچسب ها: نماز جمعه ، روز قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار