مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: هم زمان با سراسر کشور سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه نکوداشت فاتحین شهید خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت و خبر، به صورت مجازی در حال برگزاریست.

برگزاری سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد گروئی ساردو مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کنگره‌ی ملی تجلیل از ایثارگران به صورت مجازی از طریق ویدئو کنفرانس و با پیام رییس جمهوری نیز برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران مقارن با فداکاری و گذشت جامعه پزشکی و پرستاری در ایام شیوع ویروس کرونا شده است، افزود: این قشر از اوایل اسفندماه تاکنون برای دفاع از سلامت مردم عزیز ایران انصافاً تلاش، از خودگذشتگی و جانفشانی کردند که یادآور ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌ویژه فتح خرمشهر بود و پیوندی ناگسستنی میان دفاع از سلامت و دفاع از وطن را به منصه ظهور رسانده است.

گروئی ساردو تصریح کرد: ازاین رو کنگره امسال ویژه نکوداشت فاتحین شهید خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت و خبر است.

او اظهار داشت: ایثار، گذشت و فداکاری جامعه پزشکی کشور به تأسی از ایثار رزمندگان، جانبازان و آزادگان، جلوه‌های زیبایی از ایثار اجتماعی را در کشور به نمایش گذاشته از این رو در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به صورت ویژه از ۳۶ پزشک، پرستار، فاتحین خرمشهر و خبرنگار در کل کشور قدردانی می‌شود.

گروئی ساردو بیان کرد: فتح خرمشهر و عملیات الی بیت‌المقدس یکی از درخشان‌ترین مقطع و روز‌های تاریخ دوران دفاع مقدس بوده و نقطه عطفی در طول ۸ سال جنگ تحمیلی محسوب می‌شود.

او عنوان کرد: عملیاتی که تمام محاسبات نظامی و تحلیل‌های سیاسی را برهم زد و مقاومت جانانه مردم خرمشهر موجب شد که این شهر به‌عنوان شهر مقاومت، پایداری و ایستادگی بر تارک ایران برای همیشه بدرخشد.

در سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به صورت ویژه از ۳۶ پزشک، پرستار، فاتحین خرمشهر و خبرنگار در کل کشور قدر دانی می‌شود.

گروئی ساردو گفت: در استان کرمان نیز از محسن قاسمی، سرپرستار بخش CCU و مسمومیت بیمارستان افضلی پور کرمان به عنوان ایثارگر حوزه سلامت نیز تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار