آغاز برداشت گل محمدی در قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت گل محمدی از ۹۶ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت گل محمدی از ۹۶ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود ۷۱ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

اکبری افزود: از این میزان اراضی کشاورزی که به زیرکشت گل محمدی رفته ۴۰ هکتار بصورت نهال و ۵۶ هکتار بصورت بارور است.

او اضافه کرد: این میزان سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به پارسال نزدیک به دو برابر شده است و کشاورزان نیز رغبت بیشتری به افزایش سطح زیر کشت این محصول دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، ارقام کشت شده گل محمدی در مزارع کشاورزی را؛ ارقام جدید و پایه‌های شناسنامه دار، رقم یزد ۹۴ و کاشان ۹۳ ذکر کرد که از نظر گل دهی و میزان طول گل؛ گلبرگ بیشتری را تولید می‌کنند.

اکبری مناطق مستعد و مناسب کشت این محصول در استان را؛ شهرستان‌های قزوین (کوهین و الموت)، بوئین زهرا، آوج، آبیک و البرز بیان کرد.

او به اهمیت مزایای کشت این محصول اشاره کرد و یاد آور شد: از گل محمدی در صنایع داروسازی، عطر سازی، رنگرزی، مواد غذایی و بهداشتی، شیرینی و عرقیات سنتی استفاده می‌شود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، به منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب طرح احداث باغ در اراضی شیبدار سالانه بین ۲۰ تا ۳۰ هکتاربا توجه به اعتبارات موجود برای کمک به احداث باغ گل محمدی به شکل یارانه نهال به متقاضیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.