مدیر واحد مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشکده پزشکی لارستان، تشخیص قطعی بیماری کرونا با نمونه‌گیری از ترشحات حلق و بینی را دقیق دانست و هر گونه ایجاد شائبه در این آزمایش ها را رد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل صفری مدیر واحد مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشکده پزشکی لارستان در پی انتشار عکس نوشته هایی از طرف اهالی یکی از شهرها مبنی بر اشتباه قلمداد کردن تست های آزمایشی کرونا در لارستان و اقدام به انجام آزمایش در بیمارستان گراش گفت: تشخیص قطعی بیماری کرونا بوسیله نمونه گیری از ترشحات حلق و بینی قابل قبول بوده و سایر آزمایش های مرسوم فقط کمک به تشخیص بالینی این بیماری است و برای تشخیص قطعی ضرورتی ندارد.

او، با اشاره به اینکه نمی‌توان به سایر تست ها اعتنایی جدی کرد  بیان کرد: انجام اعمالی از قبیل عکسبرداری از ریه و آزمایش خون که التهاب بدن را مشخص می‌کند، نتیجه مثبت را در افرادی که علائم بیماری داشته باشند نشان می دهد حال آن که ممکن است شخص مبتلا  هیچ علائمی نداشته باشد، هر چند نتیجه منفی در آزمایش نمونه های حلق و بینی در افراد دارای علائم و در تماس با بیمار قطعی نیاز به بررسی و حفظ و رعایت شرایط قرنطینه ای دارد.

صفری، اقدام پخش چنین اخبار اشتباهی را دامن زدن به انتشار بیماری و عدم توجه به توصیه های بهداشتی و قرنطینه ای دانست و تصریح کرد: افراد آلوده به کرونا با این شبهه اقدام به ترک ایزوله کرده و کنترل بیماری در منطقه را سخت تر می کنند ، پخش چنین عکس نوشته هایی سبب تشویش اذهان عمومی و بی اعتمادی می‌شود.

مدیر واحد مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشکده پزشکی لارستان ادامه داد: با استعلامی که از علوم پزشکی گراش از سوی مدیریت حراست دانشکده لارستان انجام شد، هیچ تست کرونایی در این مکان انجام نشده که نتیجه مثبت یا منفی گرفته باشند و فقط تست خون و عکسبرداری ریه انجام شده که معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از این افراد به دلایل ذکر شده شکایت کرده است.

او، افزود: از عموم شهروندان درخواست می شود که در خصوص این بیماری به مطالب و توصیه های پزشکان و نیروهای بهداشتی عمل کنند و به مطالب منتشر شده در فضای مجازی یا افراد غیر متخصص اعتنا نکنند.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۳۸ کیلومتری جنوب شیراز و استان فارس قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار