حضور ۴۸۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی

مدیر اداره آمارگیری وزارت اسرا و آزادگان فلسطینی از حضور ۴۸۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن، مدیر اداره آمارگیری وزارت اسرا و آزادگان فلسطینی با بیان وجود ۴۸۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی، از جمله ۱۶۲ کودک، از جامعه جهانی خواست تا در این مسأله مداخله کرده و بر رژیم صهیونیستی برای متوقف ساختن هدف گیری شهروندان و بازداشت اجباری آن‌ها که به پدیده‌ای روزمره مبدل شده، فشار بیاورد.

عبدالناصر فروانه گفت: مقامات رژیم صهیونیستی در سه سال اخیر، ۱۱ هزار و ۳۴ نفر، از جمله نزدیک به ۲۵۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال را بازداشت کرده اند که این تعداد از آمار روزانه ۱۰ بازداشت فراتر می‌رود.

وی در ادامه افزود: بیشتر این بازداشت‌ها به شکلی خلاف قانون بشری و بین المللی صورت می‌گیرد که این خلاف در شکل بازداشت، روش‌های بازداشت و مکان‌های نگهداری و شرایط سخت داخل زندان‌ها و نقض حقوق‌هایی که در آن مکان‌ها صورت می‌گیرد، نمود پیدا می‌کند.

مدیر اداره آمارگیری وزارت اسرا و آزادگان فلسطینی در ادامه اعلام کرد: این طور نیست که هر کسی بازداشت شد، در اسارت باقی بماند و برخی افراد برای بیش از یکبار بازداشت شده اند. هم اکنون ۴۸۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که سال‌های بازداشت شان متفاوت است. این در حالی است که اکثریت آن‌ها در انتفاضه مسجدالاقصی بازداشت شدند و این بازداشت شدگان در حدود ۱۷ زندان، بازداشتگاه و مرکز دستگیری و توقیف پخش شده اند.

عبدالناصر فروانه در ادامه افزود: از میان بازداشت شدگان از زمان انتفاضه مسجد الاقصی در سپتامبر سال ۲۰۰۰ که شمار آن‌ها به ۱۰ هزار کودک می‌رسد، ۱۶۲ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال هم اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند؛ همچنانکه ۱۷ زندانی زن هستند که قدیمی‌ترین آن‌ها «لینا الجربونی» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار