مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از اطفای حریق ۳۴ منزل مسکونی طی اردیبهشت ماه جاری در شهر کرمان خبر داد.

 رضا میرزایی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: طی حوادثی که در اردیبهشت ماه جاری اتفاق افتاد، ۳۴ منزل مسکونی دچار آتش سوزی شده است.

 او افزود: ۸۷ مورد عملیات اطفاء حریق و ۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجات به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن مسائل ایمنی در شهر کرمان طی اردیبهشت ماه انجام شده است.

 

 میرزایی بیان داشت: طی مدت زمان یاد شده، در مجموع ۸۷ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که بیشترین آن‌ها مربوط به منازل مسکونی با ۳۴ مورد، ۲۱ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۵ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۸ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۸ مورد مربوط به جنگل ودرختان و یک مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

او همچنین از انجام ۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجات طی مدت زمان یاد شده خبر داد و تصریح کرد: بیشترین آمار حوادث امداد و نجات در اردیبهشت ماه با ۱۱۴ مورد مربوط به زنده گیری مار‌های سمی و خطرناک بوده است، همچنین ۶۱ مورد زنده گیری حیوانات خطرناک، ۳۱ مورد چیدن حلقه و قفل، ۱۴ مورد امداد آسانسور، ۳ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۶ مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، ۲ مورد امداد و نجات سقوط در چاه و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

 

میرزایی تصریح کرد: در مجموع این عملیات‌ها ۸۸ نفر از شهروندان نجات یافتند و متاسفانه ۲۱ نفر مجروح شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: ۵۶ مورد بازدید و ۱۱۰ مورد مشاوره ایمنی بنا به درخواست شهروندان در مدت زمان یاد شده ارائه شده است.

 

میرزایی افزود: با توجه به حضور بیشتر شهروندان در منازل در این ایام به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، لازم است نکات ایمنی و احتیاطی در محیط منزل بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: آتش سوزی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار