نماینده، ولی فقیه در سیستان بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت:حرکت مومنانه مردم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و کمک به نیازمندان از اخلاق اسلامی نشات گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  نماینده، ولی فقیه در سیستان بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های عید سعید فطر که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد اظهارداشت: حرکت مومنانه مردم با لبیک به ندای رهبر انقلاب و کمک به نیازمندان نیز از اخلاق اسلامی نشات گرفته است چراکه نمی‌شود مسلمان سیر بخوابد و در همسایگی او عده‌ای گرسنه باشند.

او  ادامه داد: حرکت دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های مردمی، گروه‌های جهادی، طلاب و اصناف در رزمایش کمک مومنانه حرکت بزرگی بود و هماهنگی گروه‌های اجرایی در شناسایی نیازمندان استان و حفظ عزت نفس آنان بسیار ارزشمند بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: ماه رمضان با همه برکاتش گذشت و ما باید خودمان را ارزیابی کنیم تا ببینیم که آیا توانسته‌ایم از معنویت و روحانیت این ماه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: روز عید فطر از جهاتی شبیه به روز قیامت و یوم الحسرت است، همه در فردای قیامت چه خوب و چه بد حسرت خواهند خورد، آن‌ها که بد کرده‌اند حسرت می‌خورند کاش خوب بودیم و آن‌ها که خوب بوده‌اندحسرت می‌خورند که می‌توانستند بهتر عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: امروز که روز عید فطر است همه ما حسرت می‌خوریم که‌ای کاش بهتر عمل می‌کردیم این ماه با همه نعمت هایش گذشت.

او  اظهارداشت: در این ماه روز قدس، سوم خرداد را پشت سر گذاشتیم و با عنایت رهبر معظم انقلاب رزمایش مواسات و کمک مومنانه در این ماه برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اخلاق اسلامی و وظیفه اسلامی اقتضا می‌کند که انسان در برابر سرنوشت جامعه اسلامی احساس مسوولیت کند.

او  ادامه داد: همه نسبت به جامعه اسلامی مسوول هستیم در روایات نیزآمده «کسی که زندگی کند و اهتمامی به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست».

انتهای پیام.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار