معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افراد بهبود یافته از کرونا برای تسریع در روند درمان سیر بیماران کرونایی پلاسما ی خون اهدا کنند.

بیماران کرونایی در انتظار پلاسمای خون بهبود یافتگانابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: رضایت کامل اهدا کننده و دریافت کننده شرط اصلی درمان و اهدا پلاسما است این اقدام داوطلبانه انجام می‌شود.

او  تاکید کرد: پس از نوبت دهی به اهدا کنندگان و انجام آزمایشات لازم درصورت سالم بودن فرد پلاسما جدا سازی می‌شود زمان اهدا پلاسما بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدا پلاسما از هفته پیش در استان همدان آغاز شده و تاکنون ۲ نفر از بیماران بهبود یافته از کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کرده اند.

جلیلی بیان کرد: خانم‌های باردار و خانم‌های که سابقه سقط جنین داشته اند موارد مناسبی برای اهدا پلاسما نیستند.

او تاکید کرد: اهدای پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آن‌ها به کرونا ویروس کووید ۱۹حداقل ۲۵ تا ۳۰روز گذشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افرادی که کم خونی و ضعف بدنی دارند نمی‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

جلیلی گفت: دستگاه جدا سازی پلاسما از خون مجهز به دو خط مجزا است از یک جهت خون از بدن فرد خارج می‌شود از طرف دیگر پلاسمای خون جداسازی می‌شود و خون به بدن اهدا کننده برمی گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.