مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گسترش حمله ملخ‌های صحرایی در ایرانشهر سبب شد برای نابودی این آفت از هواپیمای سمپاش استفاده شود.

ابراهیم تیموری  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت:برای نخستین بار پس از ۲۵سال جهت مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی از هواپیمای سمپاش در ایرانشهر استفاده شد.

او  با بیان اینکه هم‌اینک ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر ملخ صحرایی هستند افزود: با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور یک فروند هواپیمای سمپاش در استان مستقر و عملیات مبارزه را در مناطق صعب العبور و ریگزار‌ها که امکان تردد خودرو فراهم نیست انجام می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این هواپیما قادر است روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه را سمپاشی کند.

او گفت: با اخذ مجوز شورای تامین ایرانشهر هواپیمای سمپاش کار مبارزه شیمیایی را در این شهرستان آغاز کرده است.

تیموری اظهارداشت: مبارزه با ملخ صحرایی از پنجم آبان سال گذشته تاکنون در سطح افزون بر ۱۳۱ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است.

 ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار