مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس از توقف ۲ دستگاه غیرمجاز در حریم رودخانه و آزادسازی حریم تصرف شده در دو رودخانه استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر بازیار اظهار کرد: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس از فعالیت غیرمجاز یکدستگاه سنگ شکن در بستر رودخانه قلات رستاق در شهرستان دارب جلوگیری به عمل آوردند.

او افزود: راننده یکدستگاه سنگ شکن خارج از محدوده مجوز خود اقدام به برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه کرده که طی عملیاتی ناکام ماند.

بازیار ادامه داد: در این عملیات به راننده سنگ شکن اخطاریه داده شد و با هماهنگی دستگاه قضایی مقرر شد که اضافه برداشت‌ها از حجم مجوز برداشت وی کسر شود.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس همچنین گفت: حفاری غیرمجاز یکدستگاه کمپرسور بر روی یک چاه مجوزدار در منطقه ریزآب نی ریز منجر به توقیف کمپرسورشد.

بازیار افزود: گروه‌های گشت و بازرسی با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی این دستگاه کمپرسور را توقیف و راهی پارکینگ کردند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس در ادامه، بیان کرد: گروه‌های گشت و بازرسی از تصرف بستر و حریم مسیل بلوط آباد فراشبند جلوگیری به عمل آوردند.

او گفت: افراد متخلف با خاکریزی و پرکردن قصد تصرف بستر و حریم مسیل بلوط آباد را داشتند که ناکام ماندند و بستر و حریم مسیل آزاد ماند.

بازیار تصریح کرد: مسیر آبراهه قلاتخوار ارسنجان توسط گروه‌های گشت و بازرسی سواحل و رودخانه‌های استان آزاد شد.

او ادامه داد: این عملیات آزادسازی با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام و به افراد متصرف نیز تخاطریه داده شد.

بازیار همچنین از آزادسازی حریم متصرف شده نهراعظم در یکی از رودخانه‌های سرچهان آزاد خبر داد و گفت: گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت طی عملیاتی تصرف حریم رودخانه نهراعظم سرچهان را برطرف کردند.

همکاری و توافق متصرفان باعث شد که این عملیات آزادسازی به سهولت انجام شود.

رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار