شبکه آر تی روسیه از بازگشایی بزرگراه بین‌المللی «ام-۴» در شمال شرقی سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، بزرگراه بین المللی «ام-۴» که شمال شرقی سوریه را به مناطق داخلی و ساحل این کشور متصل می‌کند، با تضمین روسیه امروز رسماً بازگشایی شد.

طبق اعلام این شبکه، ۸۰ کیلومتر از این بزرگراه را گروه‌های سوری هوادار آنکارا از زمان عملیات اخیر چشمه صلح در منطقه رأس العین در دست دارند.

یک منبع نظامی بلندپایه روسیه از فرودگاه قامشلی به خبرنگار شبکه آر تی گفت گشت‌های روسیه هر روزه به غیر از جمعه برقرار است تا مسیر حرکت در این بزرگراه و جلوگیری از هرگونه تنش‌های نظامی مورد بررسی قرار گیرد.

طبق اعلام این مقام نظامی روسیه، یک هماهنگی مشترکی با دولت در شهرک تل تمر وجود دارد و در این مسیر جلوی هر گونه نمود‌های نظامی نیرو‌های مختلف گرفته خواهد شد.

پایگاه خبری «عنب بلدی» هم گزارش داد که اولین کاروان غیر نظامی از طریق بزرگراه «ام-۴»، از استان حسکه وارد شهر «عین عیسی» در استان رقه واقع در شمال سوریه شد.

این پایگاه در ادامه افزود این مسئله پس از توافق بین نیرو‌های روسیه و ترکیه که در اطراف این بزرگراه حضور دارند، صورت گرفته است.

از هفت ماه گذشته و زمانی که ترکیه عملیات خود موسوم به «چشمه صلح» را در منطقه شرق فرات علیه شبه نظامیان کُرد آغاز کرد، این مسیر از حسکه تا رقه و حلب مسدود بوده است.

این بزرگراه از شهر لاذقیه و مشرف به دریای مدیترانه آغاز می‌شود و با وورد به غرب ادلب مسیر خود را تا شرق ادامه داده و در شهر «سراقب» به بزرگراه «ام ۵» متصل می‌شود. این بزرگراه سپس با عبور از استان‌های حلب و رقه تا مرز عراق در شمال شرق سوریه امتداد می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار